söndag 17 november 2013

Helgen....

Den här helgen har verkligen rusat förbi. Nu är den inte riktigt slut än, men  det känns så.
Fredags kvällen tillbringade vi i ishallen där Victors lag U-16 mötte Forshaga i en grinig match som tyvärr inte slutade till Sunnes fördel. Igår lördag var det borta match i Vålberg (Nor) med J-18 och om fredagens match var grinig, så var den här inte ett dugg bättre. Jag blir så himla trött när man ska behöva sitta och hålla andan som förälder för att man bara väntar på att en olycka ska hända. Det är både osprtsligt och bedrövligt! Inte blir det bättre när ledarna i bortalaget står och eldar på barnen och uppmuntrar till detta beteende. Jag önskade ett tag att våra ledare skulle avbryta matchen och Peter sa att det var inte långt ifrån att det blev så heller...Nu åkte vi därifrån med en vinst, och tredje perioden blev tack och lov lite lugnare!
Idag möter J-18 Bofors hemma och jag hoppas att det här blir en bättre match för killarna!

Så det blir mycket ishall den här helgen, blandat med lite valp bus när vi är hemma. Det börjar gå vilt till, och de smiter ur buren ibland när vi inte ser....Och för att vidga världen så fick de vara ute på gräsmattan i solskenet en stund idag. Ca 5 minuter orkade de med, sen var det piping, vilket betyder att de är trötta och lite otrygga.
Nu sover de gott i buren och jag ska försöka få lite gjort. Peta ner några tulpanlökar som jag fått från jobbet, och så tänkte jag baka lite lussebullar.

Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt funkar det inte att lägga upp varken bilder eller film här längre...provar imorgon igen.





1 kommentar:

  1. Jaa tänk att nu satt vi där på läktaren än en gång o höll andan... "Något" fick de nog höra inf sista perioden för det blev ju lugnare. Bra jobbat under helgen av Sunnegrabbarna:-) Kram Ida

    SvaraRadera