måndag 18 november 2013

3 veckor kvar. Valparna 5 veckor idag...

Oh My lord... Vet ni vilken energi det finns i 5 veckors valpar...? Inte? Då kan ni gärna få komma hem till oss en stund, så kan  jag lägga mig och vila lite under tiden...
Min bula på magen samtycker inte riktigt till lek på låga nivåer och höfterna bråkar efter en stunds sittande på hårda golvet... Och nu vill de vara ute ur buren flera gånger varje dag och springa omkring. Jag försöker få i dem mat 3 ggr per dag, men de har inte riktigt fattat vinken med vanlig mat än, utan vill gärna bli matade ur handen. Och med Pixi som en hök bredvid går det inte att lämna dem med maten, för då är den snart borta...
De är helt underbara allihop, men jag känner att min energi inte räcker till allt just nu. 
Ja, det börjar bli tufft att få ihop det här med heltidsarbete... Jag hoppas jag kan jobba lite hemifrån de kommande veckorna så att de får all den uppmärksamhet de behöver de återstående veckorna som de bor hos oss. Jag vill att de ska bli fina, harmoniska, och trygga små hundar.

Igår hade vi första potentiella köparen på besök:) De måste bara undanröja alla ev tecken på en allergi först. När det är gjort, förhoppningsvis mot slutet av veckan sätts de valpar som är kvar ut på Blocket.
Om någon är intresserad får ni gärna höra av er innan dess. Jag ser ju helst att de hamnar hos folk som jag känner till.

Priset på blocket är 5000:-/ valp och då är valpen vet. besiktigad, avmaskad, vaccinerad och chippad med id nummer.  En filt som luktar mamma och lite mat följer också med.
Den 9 dec är de 8 veckor och efter det är de alltså klara att flytta till nya hem.

Och för er som funderar på ursprunget så är Pixi 50/50 av dvärgpincher ( mamman)/ chiahuahua ( pappan).
Pappan till valparna heter Atlas och han är av samma blandning.


Ni som läser min blogg känner ju redan Pixi och vet vilken fin vän hon är, så jag skriver inte mer om det.


Har ni frågor får ni gärna mejla mig på floragatan8@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar