måndag 13 augusti 2012

Väntar...

Just nu väntar vi på att tjejerna från Juliaresan ska dyka upp i Sunne....
De har varit på ett event i Stockholm och cyklat med "ride of hope" och samlat in slantar till sin insamling.
Jag imponeras av deras vilja gång på gång, att de orkar vara på resande fot för välgörande ändamål så länge.

Ikväll blir tjejerna installerade på mysiga Prostgårdens B&B, och imorgon fm kommer vi tillsammans att besöka Jonbengtsätern. En familj under behandling bor där några dagar just nu, och P4 kommer för att göra reportage under fm. Tror det blir live sändning! Så ratta in P4 radio Värmland imorgon kl 10.30, så får ni höra vad de har att säga.

Efter det blir det lite lunch på Saffran & Vitlök, och sen var Victor sugen på att klå tjejerna i minigolf...ett reportage med lokala tidningen Fryksdalsbygden är också inplanerat.
Klockan 5 drar det igång vid ishallen här i Sunne med olika aktiviteter, och jag vet att det är många som vill träffa tjejerna, så det är nig bäst att vi är där i tid.
Julias mamma och pappa, Birgitta och Rolf rattar ner 55 mil från Östersund imorgon för att vara med på matchen.
Det tycker jag är fint gjort:))

Nu hoppas vi att Sunne visar sig från sin soliga sida under de här dagarna, och att vi i Sunne tillsammans kan hjälpa till att öka insamlings summan.
Deras mål är att 1 miljon ska vara insamlat till nyår, och jag tror att ca 400,000 är insamlat hittills.

Kram på er alla fina, och hoppas att vi syns imorgon vid ishallen!


2 kommentarer:

  1. De är så välkomna! Håller på att förbereda det sista inför matchen och arrangemanget imorron så nu hoppas vi bara på att vädret visar sig från sin rätta sida och att det kommer mycket folk! Vi ses imorron, varma kramar till Er <3 Ida Lars Martin Albin

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Kul att det kom in så mycket pengar i ishallen.Förlåt att jag inte kom,jag förberedde lite åt min nya vän som kom igår.Han är på många sätt lik Julia.Snäll,klok,varm,mjuk och snygg.Hans namn är Fabian.Jag saknar Julia och tänker på er.
    Många kramar Ebba

    SvaraRadera