måndag 20 augusti 2012

Måndag fm

Victor kom iväg till skolan i tid, och som jag skrev igår så fick jag väcka honom två gånger innan han kom upp ur sängen....
Väl uppe var han pigg som en mört, och såg fram emot att börja terminen, och träffa alla kompisar igen.

Jag har startat dagen i lugnt tempo. Känt efter, gråtit och varit nedstämd. Tagit reda på en del av korten jag beställde förra veckan. Sorterat upp i friska och sjuka kort och kort från begravningen.
Gjorde en tavelvägg i vardagsrummet på det som är viktigt i livet.

Nu ska jag åka till graven med blommor som jag plockat i trädgården, och sen ska jag jobba några timmar.

Ha en fin dag vänner!

12 kommentarer:

  1. Så fint så ont kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Stor varm kram till dig och de dina!
    En så fin fotovägg!
    Men en sån tomhet och hur ska inte Julias klasskamrater känna idag, hua mejen! Tårar!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på dig idag och det du skrev igår, när jag väckte våra barn. Hoppas du får en bra arbetsdag.
    /Peter

    SvaraRadera
  4. Ja som ni vet är våra tankar hos er men idag mer än vanligt,
    hoppas att Victor har haft en bra första skoldag och Peter och
    du på er arbetsdag.

    Kramar från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Jättefin fotovägg Maria å även badrummet blev ju kanonsnyggt! Förstår att det känns jobbigt idag så här första skoldagen, hoppas Viktor får en bra dag å tycker det är kul. Ni ska ha kram på er iallafall. hälsningar Lena W

    SvaraRadera
  6. Vad fin fotoväggen blev, stor styrkekram!!!

    SvaraRadera
  7. Usch det gör så ont så det finns inga ord:( Stor, stor kram till er..

    SvaraRadera
  8. <3 <3 stor styrkekram till er <3 <3 /Nola Daln

    SvaraRadera
  9. Styrkekramar i massor till Er!! <3 Ida Lars Martin Albin

    SvaraRadera
  10. Massor av styrkekramar till dig/er! Sorg är verkligen en stark känsla... Glädje också. Jag hoppas att massor av glädjefyllda saker får komma till er och ge sorgen liten paus då och då.

    SvaraRadera
  11. Hej Maria.
    Förstår att det känns extra tungt idag.Här känns det skönt att första skoldagen i ny klass och utan en kär vän är avklarad,en på många sätt annorlunda terminsstart.Jag vill ännu en gång tacka för att du delar med dej av din vardag och lär oss att förstå vad som är viktigt i livet.Vi saknar Julia och tänker på er varje dag.
    många varma kramar till er från fabriksgatan

    SvaraRadera
  12. Hej Maria!
    Snyggt med svart-vitt! Hoppas som som Bjelfen skrev tidigare, att även glädjen kommer då och då, så att ni får styrka till sorgen. Kramar i massor. Tankarna finns hos er ofta...

    SvaraRadera