onsdag 22 augusti 2012

Onsdag em



Då var vi igång igen med jobb och skola. Victor stormtrivs i skolan, och tycker det var skönt att komma igång som vanligt.
Och jag måste säga att det är kul att vara tillbaks på jobbet också. Både att träffa fina arbetskamraterna, och att hugga i med det som är mina arbetsuppgifter (vända papper, typ).
När jag är på  jobbet känns det nästan som vanligt, och tankarna är hela tiden fokuserade på det jag håller på med. Precis vad jag behövde! Jag försöker ta det lite lugnt och försiktigt nu i början, men eftersom det är så roligt så är det lätt att det springer iväg.,..jag blir lätt lite "carried away" om man säger så...

Måste bara berätta om Pixi som blev stucken av en geting igår på ena bakbenet och blev sjuk.
Efter att vi hittat taggen så gick hon och la sig, och vi glömde bort det hela nån halvtimma. När jag sen skulle titta till henne så hade hon svällt upp kring vänstra ögat, fått en stor påse under hakan, och hon kändes varm och jättekonstig. Som tur var kunde vererinären Bengt ta emot oss pronto, så jag slängde in henne i buren i bilen och stack iväg. Och eftersom den här lilla byn har EN väg över Fryken som dessutom byggs om just nu, vilket innebär omvägar och bilköer, och dessutom kom ett godståg med timmer mitt uppe i allt, och detta innebar att det tog en kvart att komma til veterinären. Hela tiden i bilen var jag livrädd att hon skulle sluta att andas och kontrollerade hela tiden hur hon mådde. Det var verkligen otäckt att se henne så dålig!

Väl hos veterinären så konstaterade han snabbt att hon fått en kraftig allergisk reaktion. Hon hade feber, utslag över hela kroppen, och var svälld i ögon, öron och över nosen.
Han gav henne en kortisonspruta, och övertygade mig om att allt skulle bli bra igen. Och eftersom jag hade varit så rädd och orolig så släppte allt för mig och tårarna bara sprutade. Det var så otäckt alltihop, och jag var så rädd att förlora henne. Hon är mitt lilla hjärta, och skulle något hända henne så vet jag inte vad jag skulle göra. Hamna på psyket kanske?  Men nu gick allt bra och jag kunde andas och GRINA ut.

Väl hemma igen så piggnade hon på sig lite, men helt som vanligt är hon inte än. Lite spak och trött.




Så här söt är hon när hon är "som vanligt"!


10 kommentarer:

  1. Nä, det är inte skoj att bli getingstucken, jag vet. Och jag fick också allergisk reaktion, fast den kom inte genast (bara ont vid sticket och lymfkörteln under ena armen)... Efter några dagar fick jag utslag och klåda. Pixi är ju så liten så det är nog inte konstigt att hon snabbt blev dålig. Men hon repar sig ju :) Krya på dig Pixi! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, för alla som inte har hund är det nog svårt att förstå hur mycket kärlek som det ryms i en sån här liten krabat, jag förstår att du blir ledsen! Så skönt att det gick bra för du har redan för mycket sorg på kontot.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gott att höra att Victor trivs i skolan och du på kontoret,
    hoppas att det känns bra för Peter också han har väl också
    börjat arbeta. Så hoppas vi att Pixi är bättre.
    Kramar till er

    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. Fin annons i sunnenytt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men åååå stackars lilla Pixie!!!
    Att det kan bli så allvarligt när sticket satt i bakbenet, fast det är klart hon är ju miniliten...
    Hoppas hon piggar på sig snabbt nu lilla fisan!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Å, va skönt att kunna få hjälp så snabbt!!! Kram

    SvaraRadera
  7. Men stackars lilla pixan! Leo skickar en stor krya på dig kram och vad skönt att det gick bra.

    SvaraRadera
  8. Vilken tur pixi har som har en matte som månar så om henne. Kram Ewa

    SvaraRadera
  9. Hej Maria!
    Jag känner så med dig nu vid skolstarten, alla sådana stora dagar gör så ont och man blir så smärtsamt påmind om saknaden... Jag träffar dig gärna någon dag om du vill! Jag hör av mig!
    Kram isa

    SvaraRadera
  10. Stackars lilla söta pixi!

    SvaraRadera