måndag 13 augusti 2012

Måndag

Det blev inget inlägg igårkväll om fredagens utflykt...istället fastnade jag i en väldans massa kort som ville bli sorterade...
Alla som har digitalkamera vet nog vad jag menar...framkallar man kort när man har digitalkamera? Svar- nej!

Efter ett antal timmar och hundratals eller kanske tusentals kort så hade jag sorterat ut de som jag ville ha för att kunna göra ett "Julia" album.
Kort från resor, jular, födelsedagar osv. Kort med fina minnen till, som kan vara bra att ta fram när det känns jobbigt.
När klockan närmade sig midnatt kände jag mig klar med rensandet. Återstog bara att ladda upp och skicka in för framkallning...och det tog sin lilla tid kan jag lova... Klockan blev halv tre innan jag landade i sängen.
Även om det tig lång tid, så var det skönt att få det gjort.
Passade även på att beställa förstoringar på Victor och Pixi i svartvitt.
Ska bli spännande att se hur det blev.

Men nu till utflykten...
Vi blev medbjudna av fam Falk & Nermarks i fredagskväll till Gettjärnsklätten på picknick.
Allt vi behövde göra var att fixa pizza till barnen som skulle ha fredagsmys hemma utan oss föräldrar.

Vi klättrade upp för den branta stigen som var var ca 1 km lång, och vi hamnade på ca 300 m höjd tillslut. Svettigt men väl värt besväret när vi var på toppen. Utsikten var fantastisk!

Och inte nog med det. Ewa hade lagat väldigt gott till picknicken, och Mattias hade tagit med gott bubbel att fukta strupen med.
Så där satt vi och gottade oss länge och njöt av den fina kvällen.
En kväll som vi kommer leva på länge:)



1 kommentar:

  1. Underbara bilder. Härligt med vänner. Kram moster

    SvaraRadera