fredag 17 augusti 2012

Avslut med skolan

Idag har vi träffat Julias fröken Linda och gjort ett avslut.
Lämnat tillbaks en massa skolböcker, och fått en kartong med saker med oss hem.
Många kramar och många tårar blev det under vårt lilla möte. Hon saknar Julia hon också och tycker det känns konstigt när en fattas vid terminens början.

På måndag börjar alltså skolan igen här i Sunne, och jag är tacksam över att jag har ett barn att vinka till på morgonen.
Och när jag vinkat av honom så tänker jag lägga mig i sängen igen och sörja min lilla ängel som jag så gärna hade velat vinka hejdå till.
Det har alltid varit lite speciellt på morgonen när barnen ska till skolan den första dagen. Man kan nästan känna pirret i deras magar. Nya kläderna på, ny skolväska laddad med nya pennor i pennskrinet...
Sommaren är slut, och ett nytt läsår ska börja. Det är nästa lite högtidligt...

Tänk på det alla ni som skickar iväg era små att det är en stor dag för dem.

Nu blev jag sentimental igen och tårarna trillar. Alla dessa minnen som gör så ont....Och av allt som gör ont så är saknaden det som är värst:(

13 kommentarer:

  1. Ja det kommer kännas konstigt för klassen när Julia inte är där <3
    Visst är det en högtid i sig när dom gör första dagen i skolan. Har tagit ledigt så jag kan följa Mille som börjar förskolan :)) Gissa om han har längtat.
    Ni finns i mina tankar varje dag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Alla världens kramar till dej <3/ Emma L

    SvaraRadera
  3. kusin Stina17 augusti, 2012

    Jag minns väl den där förväntansfulla känslan inför att träffa klasskamraterna och börja en ny termin. Fortfarande tycker jag den tidiga höstluften är full av nystart och möjligheter. I all er sorg tycker jag ni lyckas så beundransvärt fint med det: att finna möjligheter att göra gott ur det onda. Kramar Stina

    SvaraRadera
  4. Massor av kramar till er från oss i hagfors .Tänker på er.

    SvaraRadera
  5. Tack för i dag till er båda! Sorgligt, ofattbart. Julia fattas oss!! Gott att träffas men arbetsamt och att se det sista hon gjorde i skolan! Gamla dör. Det är naturligt !! Barn ska inte gå bort. Så är det bara!!! Där i finns inget begripligt!
    Ta vara på er så hörs vi av. Många varma kramar Linda

    SvaraRadera
  6. Arbetsamt menar jag att se materialet som Julia gjort! Minnen och ord. Du vet vad jag menar.
    Det går för fort när man publicerar borde läst igenom innan jag klickade.... Kram igen !

    SvaraRadera
  7. KRAM <3 Ida m fam

    SvaraRadera
  8. Ni finns i våra tankar!! <3
    Kram!!

    Jocke Helena Moa Danne <3

    SvaraRadera
  9. Kram, kram, kram & kram igen!!

    SvaraRadera
  10. Sitter här tårarna trillar, kram på er
    Ulla

    SvaraRadera
  11. Så många tårar trillar KRAM<3 Ewa

    SvaraRadera
  12. Jag minns när vi gjorde de där födelsedagsskyltarna.
    Jag minns att jag hjälpte Julia med den där lilla masken på päronet. Och hon hjälpte mig med skrivstil på min.

    SvaraRadera