torsdag 9 augusti 2012

Jobbigt idag...

Ja, mitt bland alla inlägg om badrum och minnesfonder så är jag väldigt lessen idag. Det kanske inte syns utvändigt alltid, men det skär i mitt hjärta.

Det kommer ikapp ibland, att hon inte finns här, min lillskrutta och allt blir så himla tungt att bära.
Ibland känns det så ofattbart, precis som om hon skulle vara på kollo över sommarlovet, eller på en långresa. Men att hon inte kommer hem igen gör så ont! Jag saknar henne så ofantligt mycket.

Jag sitter och tittar på kort sen i julas i datorn, och kan inte se en skymt av att hon var sjuk.



Hon var precis som vanligt, och hade inte ens börjat att få ont...och idag drygt ett halvår senare så är hon borta. Ofattbart! Världens mysigaste, goaste och gladaste tjej fattas oss så oerhört mycket.

 Inte för att jag önskar min värste ovän detta, men det känns så orättvist ibland. Att vi ska vara drabbade.





13 kommentarer:

  1. Vackra Julia<3

    SvaraRadera
  2. Ni finns i mina tankar varje dag, det är så orättvist!
    Så fin och vacker vår Julia !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig gumman! Här kommer en hel hög styrke kramar <3 / Anna

    SvaraRadera
  4. Det är ofattbart. Ordet ofattbart är ofta med när man tänker på er situation. Kramar till er Maria <3 Ni är fantastiska människor

    SvaraRadera
  5. Jag står på stranden en tidig sommarmorgon.
    Jag ser hur en segelbåt breder ut sina segel
    och styr mot havet.
    Jag står och tittar efter båten tills den försvinner i horisonten.
    Någon vid min sida säger: Nu är den borta!
    Men jag svarar: Borta nej!
    Det är bara vi som förlorat den ur sikte.
    Båten finns kvar bortom vår horisont.
    I samma ögonblick som vi säger:
    Nu är den borta.
    Då tar andra röster vid och säger:
    Nu kommer den

    Tycker denna är fin och ger hopp. Glömde skriva mitt namn på inlägget ovan. Ni är fantastiska människor! Kramar <3 från Bettan

    SvaraRadera
  6. Stor styrkekram och kärlek till er<3

    SvaraRadera
  7. Jag känner er inte men läser din blogg och tänker på er varje dag. Allt jag vill säga är KRAAAM! Ni verkar vara så fina och vettiga människor. Är säker på att J ser er och är så stolt över er! Tänk på det. Hon finns med er ändå..

    SvaraRadera
  8. Verkligen ofattbart... Massor av kramar till er!!!

    SvaraRadera
  9. <3 kramar i massor till er alla! Jennie Ek

    SvaraRadera
  10. Många varma styrkekramar till er! Vi tänker på er och ofattbart är just vad allt detta elände är..... :(
    Ta hand om varandra <3 Ida m familj

    SvaraRadera
  11. Du ska veta att vi tänker på er varje dag. Vi följer din blogg och pratar om er och om Julia. Och varje gång vi hör Lalehs låt på radion eller Spotify så tänker vi på Julia, för det är liksom hennes låt.
    Skickar er många varma styrkekramar
    Carita, Emanuel och resten av familjen Höök

    SvaraRadera
  12. Ja det är helt ofattbart att nått sådant händer!!
    Ni finns i våra tankar hela tiden.
    Kram <3 Jennie

    SvaraRadera
  13. Ja, Maria, Peter och Victor, jag säger som alla här våra TANKAR
    och KRAAMAR är hos er och tankarna är hos FINA JULIA,ofattbart.

    Ulla och Sven

    SvaraRadera