onsdag 29 maj 2013

I väntan på besök...

Alldeles strax ska jag åka till Karlstad och hämta upp en kär gammal vän på tågstationen...

Monique från Luxemburg är i Sverige och hon ska hälsa på oss tills tisdag nästa vecka. Hon har varit hos goda vänner några dagar i Umeå (tyskar) och nu har hon flugit från Umeå till Stlm, och sen tagit tåget till Karlstad. Bra jobbat tycker jag:)

För er som inte vet vem Monique ärså kan jag berätta att Peter och hennes dåvarande man Vicktor möttes på en postkongress -99 i Paris i samband med att franska posten fyllde 200 år.
Det sa typ" klick" direkt, och över nån middag så sa Victor att "Du jag kommer och hälsar på dig",sådär som man kan säga ibland, men inte mena allvar...men det gjorde han...
Nästa sommar kom han hit med hela familjen på semester och stannade i några veckor med husvagn. Och sen har vi fortsatt att hälsa på varandra. Peter och jag har varit i Luxemburg 3 eller om det är 4 gånger, och de har varit här ännu fler. Nu är de skilda, men vi håller kontakten med bägge, och hälsar på båda när vi reser dit.
Nu är dessutom Moniques söner så gamla att de själva kommer hit på besök i sommar.Tydligen har vi något här i Sverige som de tycker är helt fantastiskt- nämligen allemansrätten.

Jag har planerat in en del utflykter dessa dagar för att visa henne Värmland. Bla åka båtbuss från Mariebergsskogen till Stadshotellet, Naturrum, Borgvik, Arvika med Klässbol och kaffekvarnen. Sjön Björken (såklart!) . Sahlströmsgården i Torsby och tossebergsklätten. Nu är frågan- vad kan jag mer visa? Nu får ni hjälpa till och avslöja era smultronställen!!!

Hej så länge!

1 kommentar: