lördag 1 juni 2013

Gomorron

Lördag, härligt väder, och vi är på väg till Karlstad för en riktigt fin utflyktsdag ( hoppas jag).
Senaste dagarna har jag och Monique farit runt i Värmland och lekt turister. Och faktiskt har vi besökt många ställen som varit nya även för mig.
Peter och Victor har jobbat/ pluggat så vi damer har åkt runt själva, kört lite vilse och omvägar ( jag har noll lokalsinne), men mest av allt har vi haft det mysigt. Käkat gott och njutit av det sköna vädret.

Lite bilder från våra turer...
Kaffekvarnen i Klässbol där vi åt lunch innan vi kollade in linnefabriken.
Monique
Borgvik...
Sahlströmsgården....( vi besökte även Bovil museet på andra sidan sjön)
Tossebergsklätten med nävgröt och fläsk.

Idag hoppas vi på en fin båttur och besök på lerinmuseet och naturrum.

Så, då vet ni vad jag gör på dagarna.
Jag har inga planer för måndag, så ni får GÄRNA ge oss tips!

3 kommentarer:

  1. Underbara Borgvik <3
    Där är min yngsta dotter döpt och där ligger mina svärföräldrar.
    Älskar det stället,lika vackert på vintern som sommaren :D
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Emma Ljunggren01 juni, 2013

    Kanske Humletorp kunde vara något?
    Eller Elvis kafeét här uppe i Östmark :)
    Hoppas allt är bra Maria!
    Kram Emma L

    SvaraRadera
  3. Men så härligt ni ser ut att ha det... Kram!

    SvaraRadera