lördag 8 juni 2013

En kort tur med kanoten...

Senaste veckan har det varit lite väl mycket drama för min smak, och jag är verkligen ingen dramaqueen som överdriver...
I söndags när vi fiskade var det ju flera ormar runt oss...
 Spegeln som gjorde brännmärket häromdagen och nu en vådlig kanottur....

Idag hade vi typ en enda sak på schemat och det blev pannkaka av alltihop...

Vi skulle åka på en fin härlig kanottur som jag sett fram emot länge.
Det började med att vi bara fick med oss en kanot på biltaket, så vi fick dela upp oss och åka i två omgångar.

Mamma jag och Felicia började att åka på första turen. Vi fick gå in i en kohage för att lägga i kanoten i kanalen och fick enormt med sörja på fötterna innan vi kom på plats. Sen hade vi en skön fridfull stund på vattnet i ungefär två minuter innan det blev väldigt strömt i vattnet... Vi försökte bromsa i den smala passagen, men det gick för fort och vi hade svårt att styra...vi kilade in oss mellan några stenar precis tvärs över kanalen och satt verkligen FAST!
Jag som satt längst fram fick hoppa ur för att dra oss loss, men då blev kanoten baktung och började ta in vatten, och sen välte den...
Som tur var fick vi upp den på några stenar så den inte for iväg. Mamma fick stå i vattnet och hålla i för säkerhets skull...
Lerig , blöt, och med lortiga kläder, iklädd flytväst (och jävligt sur) började jag gå mot Björkefors (dit Peter åkt och väntade på att vi skulle dyka upp). 
1 km långt sa mamma att det var att gå, men när jag gått i 5 km var jag grinfärdig och haffade en gubbe och fick skjuts sista biten...
Peter blev väldigt snopen när jag kom uthoppades från främmande bil...
Så fick vi åka tillbaks till där vår kanottur slutade och dra upp allt ur vattnet.
Och vi konstaterade att vi åkt ca 100 meter innan vi kantrade...

Leo Peter och Victor skulle ha åkt på den andra turen...så det var väl ändå tur att de inte kom iväg först... Jag vill inte ens tänka på vad som kunnat hända om Leo varit i kanoten när den välte i det strömma vattnet.

Resten av dagen har vi bara varit hemma och haft det lugnt och skönt. Grillat, Plockat lite fina blommor och satt på kyrkogården. Och sett på prinsessbrällopet på TV såklart.
Så fint det var! 
Det var en fröjd för ögat att se alla kungligheter med sina fina klänningar:)



2 kommentarer:

  1. JA den kanot turen va härlig men kort.VI får paddla i lugnt vatten nästa gång.NI kan låna kanoterna när ni vill.Kram

    SvaraRadera
  2. Så trist att kanotturen slutade så. Paddla är ju annars ett härligt sätt att vara ute. Bättre lycka nästa gång! Kram

    SvaraRadera