söndag 30 juni 2013

Helgen...

Här kommer lite bilder från helgen....

Som började med en god middag som Peter ordnade på grillen.
Kokt skivad potatis, massa grönsaker och färsk lax i foliepaket. Den fick han 10 poäng på!



Sen fortsatte vi till konserten på Prostgården. Mysigt som bara den, och riktigt skön musik av Göran Samuelsson som spelade i ett Tentipi tält:)

Igår åkte jag mamma och syster Malin runt på en massa olika loppisar. En riktig sommarfavorit! Vet ni hur mycket mysiga ställen det finns runt Sunne?
Vi var bl.a. In i denna gamla lanthandel som stått helt orörd sen 1910.


Jag fyndade lite av varje. En skänk som jag ska måla om. Fina halsband och ett 50 tals campingset som jag ska ha i bilen ifall man åker ut på picknick:)


Idag har vi grejjat i trädgården, flyttat lite buskar och så. Och sp har vi haft Leo och Malin här på besök en stund. Leo var väldigt långhårig när han kom hit, men när han åkte hem hade han en kort sommarfrisyr. 

På onsdag ska vi på besök till en bigård, så jag har tagit mina lugna stunder i helgen till att " läsa på" lite i ämnet. Har nog sett 50 olika småfilmer på nätet. Nu känner jag mig säker på vad jag vill ha för kupor, och hur man handlas med de små liven. Men det berättar jag mer om en annan dag...
Nu är denna helg slut, och jag börjar längta efter semestern så man kan vara ledig fler dagar i rad. 




2 kommentarer:

  1. VI åker på fler loppisrundor i sommar,det är ju små kul.Vad roligt du ska börja med bikupor,vi kommer köpa honung av dig.kram

    SvaraRadera
  2. Va gott dä ser ut med folieknyten! Hörde av några andra åskådare att det var bra på Prostgården, de var även o lyssnade/tittade på Värmlänningarna i Ransäter under helgen och det var superbra. Ha dä gott! Kram Ida

    SvaraRadera