tisdag 4 juni 2013

Ny gäst i huset...

Nu har Monique rest hem igen:(
Igår for vi till Rackstad museet i Arvika-sådär tyckte vi allihop... Efter att ha sett Lerin utställningen i Karlstad så känns allt annat lite B. 
Efter det tog vi en liten repa till Magnor i Norge och kollade på glasbruket, och efter det en fika hos Peters syster Gunilla i Börtan.

Och nu ska ni få höra en helt otrolig historia.
Igår kom Ronny hit en stund på kvällskvisten för att lämna lite saker som Felicia ska ha då hon ska bo här i en vecka. Han träffade då Monique och vi konstaterade att de skulle åka samma resa från Sunne till Stlm idag. Och de hamnar på platserna bredvid varandra på tåget. Vad är oddsen för det? Rena turen dessutom eftersom tåget blev sent, så Monique missade sitt flyg, och jag tror hon fick hjälp av Ronny att boka nya biljetter.
Ibland är världen bra liten!

Själv fick jag hjärtat i halsgropen när jag kom hem från jobbet.
Hittade ett stort djupt brännmärke på badrumsfönstrets karm på lilltoan. En makeupspegel hade varit vänd mot fönstret där  solen ligger på på morgonen... Och resten kan ni säkert räkna ut själva.



Detta kunde ha gått riktigt illa.
Jag är glad art det gick bra. Ett brinnande hus hade jag inte fixat nu med allt som varit...

Kram & gonatt på er!





3 kommentarer:

  1. Men oj!!! Vilken tur att det gick bra...

    SvaraRadera
  2. Det där hände mig en gång, fast spegeln var riktad åt en fåtölj.. Ja, det brann så in i norden!

    SvaraRadera
  3. Men OJ, TUR att det gick bra!! Nu måste jag kolla hur mina speglar är vinklade... Kram Lotta

    SvaraRadera