tisdag 18 juni 2013

Växthuset...

Nu var det längesen jag skrev något om mitt kära växthus!

Så här såg det ut för ca 1 månad sen...


Och idag ser det ut så här...

Gurkorna växer så det knakar...


Peters odling i pallkragarna ser ut så här...

Majs och potatis och några bönor...


Salladen är på G. Vi ska skörda det första till midsommar:)

Min lilla oas...Jag har inte ångrat att vi byggde detta en endaste gång!

Att gräva i jorden, plocka bort lite vissna blad, binda upp plantor och framförallt se hur det växer och gror är i min värld mycket rofyllt och ger mig ett lugn inombords. Här kan man inte jäkta och stressa, här tar man det lugnt och försiktigt.

Så, nu har ni fått en blick i min lilla oas.
Har ni någon plats ni vill berätta om?
Jag är som ni vet nyfiken:)

1 kommentar:

  1. Fortfarande Finnfallstoppen långt från tvätt maskiner o andra måsten!!!!

    SvaraRadera