lördag 4 maj 2013

Hej...

Det blev en SEN kväll för killarna igår. Jag slocknade vid halv ett tiden, så jag vet egentligen inte hur länge de var uppe, men enligt Victor somnades det vid två tiden.

Pizzorna blev goda och jordgubbarna smakade gott fast de inte var svenska. Och frampå kvällen fick vi spontanbesök av fam Falk. En riktigt bra fredagskväll med andra ord.

Idag har jag inte gjort något speciellt, lagat mat, läst bok och sovit middag fast jag egentligen inte var trött. Skulle bara läsa en stund...
Maten idag blev kåldolmar. Herregud va gott det var! Jag gör det ungefär en gång var tredje år, men funderar på att ta in det oftare på menyn.Det är inte alls så krångligt som man kan tro...

Ikväll kommer mamma och Kenneth hit på en matbit. Jag ska försöka mig på att röka lax i aburöken...
Trevligt med sällskap även ikväll:)



2 kommentarer:

  1. TAck för en trevlig kväll och all mat va jättegott.ska bli kul och ha PIxi nästa helg.Många kramar

    SvaraRadera
  2. Kåldolmar....vet inte vad det är men hade gärna smakat.
    Själv kokade jag fisk till katten som en något tidig present då hon fyller 17 år i Maj.
    Sen stekte jag älgkött som vanligt.
    I dag gjorde jag det hela lite mer spännande med att både lämpa i lite "gammal" före detta kokt potatis och lite krydda faktiskt.
    Stod ALLROUNKRYDDA på burken.
    Hm......tror du någon är intresserad av hur man överlever utan kokbok så kanske jag har ett tips:)
    Kanske borde ge ut en bok:) Mvh/-Anders

    SvaraRadera