torsdag 25 april 2013

Sabla rådjur!

Har precis varit hos Julia, efter att ha fått tips om att det varit otyg på kyrkogården...
Mycket riktigt, när jag kom dit så låg de fina tusenskönorna uppdragna och avknaprade bredvid stenen. Murgrönan var avrepad och pärlhyacinterna bota...
Rådjur är fina djur, men när de gör så här blir jag faktiskt lite avig. De kan väl äta någon annanstans!
Stoppade ner allt som gick i jorden igen, så får jag köpa nytt i helgen. Rådjurssäkra grejer får det bli då!

Tog en bild på vattenfallet eller bäcken på kyrkogården som de satt på precis i dagarna. Tycker den är så fin.

Idag har jag jobbat på fm. Börjar komma in i siffrornas värld igen och huvudet mår bra av att få tänka lite. Och så är det trevligt med sällskap också:)
Nu i em ska huset gå sig en omgång.
Vi väntar besök fre- lör och då vill jag att det ska vara fint.
Tjejerna från Juliaresan kommer hit och hälsar på, och de ska göra en sak här hos oss som än så länge är hemlig...
Återkommer i frågan när det inte är hemligt längre:)

Dax att sätta igång med dammsugaren.
Kram på er!




4 kommentarer:

  1. Tur att orsaken till otyget i alla fall var rådjur, annars... Ja, och sedan kommer sniglarna... men det är nästan bara rosorna de inte ger sig på och någon begonia som de tagit fram, som inte sniglar gillar. Men ni har väl än så länge inga mördarsniglar i Sunne?

    Kul med det kommande besöket, nu är det nog många som undrar :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt när det blir förstört, men jag har ett litet tips, sist jag köpte rosor till min pappas grav så stoppade de på blomsteraffären i en grön ståltråd i varje ros o då var de faktiskt kvar, hoppas hur som helst att det går bättre nästa gång du gör fint hos Julia.

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Det är så tråkigt att komma till det ställe man vill ska vara fint och se hur de har förstört även om de inte menar nåt illa...samma sak hos Simon för några dagar sen..men Granngården har en spray som håller rådjuren på avstånd. Minns inte vad den heter men tror det är Weibulls och man sprayar på blommorna så är de fredade sen.
    Hoppas din helg blir fin! Pia

    SvaraRadera
  4. Ja Maria jag förstår det gjorde ont när du kom och fick se vad rådjuren ställt till med. Julias plats är ju så fin.
    Spännande att få höra hur ni kommer att ha det under helgen,
    bra hoppas jag.
    Hälsa nu Peter och Victor från oss och KRAMAR TILL ER från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera