måndag 8 april 2013

Gokväll

Här har jag precis landat i soffan efter en skön långpromenad med Pixi.
En hel timma var vi och gick idag. Gick runt " röda bron" och sen en sväng till Julias plats på kyrkogården. Nu vill jag att tjälen ska gå ur backen så vi får sätta lite nya blommor där. Det ser så tråkigt och risigt ut nu...

Victor och jag började dagen på vårdcentralen där det blev en ny hostmedicin och penicillinkur.
Lungorna lät fint så jag skulle inte vara orolig för lunginflammation. Skönt!
Nu hoppas vi bara att skiten släpper snart.

Efter läkarbesöket fick jag ( äntligen) med honom in i en klädaffär. Jag har jobbat på det ett tag...Nya skor och en ny vårjacka blev det till honom.
Själv hittade jag ett set med skaljacka & byxa, och en väldigt gosig lurvig fleecerröja att ha under. Perfekta promenad kläder:)

Efter denna tur var Victor helt slut och har tillbringat resten av dagen & kvällen i soffan. Det är inte likt honom, och jag förstår hur " sleten" han är när han bara sitter och ligger en hel dag.
Tur vi har bra sportkanaler på TVn så han har nåt att göra:)







1 kommentar:

  1. Hoppas Victor fick något som verkligen hjälper mot hostan nu! synd att han missade cupen, men det är ju så med dessa sjukdomar man kan inte bestämma över dem. Många som har denna jädra hosta... å lääänge håller den i :( Snygga kläder! Jaa det är inte alltid det lättaste att få grabbarna med i affärer... enda gången det går väldigt lätt är om det ska inhandlas någon hockeyklubba el dyl.. ;) Kramar från Ida

    SvaraRadera