fredag 12 april 2013

Fredag

Gomorron på er!

Här råder visst bloggtorka...
Det händer inget speciellt, och så blir det heller inget skrivet.
Mest spännande den här veckan har varit ett besök hos frissan.
Slingor, färg och lite klipp. Visar en bild när morgonrufset fortfarande råder:)

Victor är fortfarande inte bra, men lite bättre än i början på veckan så nu hoppas jag att detta elände är på väg att släppa!
Två veckor har han varit soffliggande utan krafter...
Igårkväll började Peter kraxa igen. Hes och raspig och ont i halsen. Men han är på jobbet idag, så jag antar att han inte är SÅ sjuk.

Den här veckan har vi fått besked att vi får åka en vecka till Almers Hus i Varberg v. 31 i sommar.
Almers hus ägs av Barncancerföreningen och dit får barn under behandling åka för rekreation. Och några veckor per år så är det " vi som mist" veckor. Och under en sån vecka har vi alltså fått förmånen att åka.
Huset ligger i anslutning till en kurort, och man får utnyttja hotellets aktiviteter som spa, pool, restaurang mm.
Jag har aldrig varit i Varberg, eller söder om Gbg på västsidan, så det ska bli intressant.

Nej, nu är det dax att kliva ut sängen.
Jag gick bara upp i morse och gjorde kaffe, sen kröp jag ner tillbaks igen. Jag vill passa på att njuta riktigt av de här sista dagarna med ledigt, så därför blev det en riktig slapparmorgon:)






5 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni får komma till almars hus! Det är verklige en oas som jag unnar er! Vi har varit där två gånger,på vinter och vår och det var fantastiskt! Och sommarn är det säkert ännu härligare!
    Varm kram isa (evelinas mamma)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra att det är fint där. Vi har bara sett bilder därifrån, och det ser iallafall fint ut.

      Vet du, jag är så rädd att jag ska gå förbi dig på spa utan att hälsa. Mitt minne är inte det bästa nuförtiden och jag är så rädd att jag glömt hur du ser ut...Om det blir så, är det verkligen inte med mening.

      Radera
    2. Du jag har inte varit där så mycket på senaste tiden, jag stukade foten tidigare i vinter och sen har jag inte kommit igång riktigt, tyvärr... Och så försvann ett av mina favoritpass. Men är jag där hälsar jag jag på dig :)! Även om jag också kan vara lite disträ ibland ;)
      Kram!

      Radera
  2. Ja, vad skönt att ni får resa dit, det är fint i Varberg och ni är väl värda denna vistelse.
    Kommer inte våren, så kan man som du göra sig lite finare i håret, det blir man lite piggare av. Fin färg!
    Sedan har vi sjuklingar i soffan både du och jag, Frida hostar och snörvlar fortfarande. Själv har jag ingen lust att ha denna långdragna influensa, så vi bestämmer att vi kommer klara oss eller hur?
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ska vi klara oss Annika:)

      Radera