lördag 13 april 2013

Böcker!

Just nu är jag inne i en grym läsperiod!
Jag slukar bok på bok och kan inte få nog...
Jag funderade ett tag att börja låna på bibblan, men nej, jag vill ha kvar böckerna jag läst i bokhyllan.
Jag tog en tur in på lokala bokhandeln höromdagen och bad om lite lästips eftersom jag gärna vill läsa lite nishat just nu.
Det jag vill läsa ska vara roligt, spännande kanske lite sorgligt men absolut inte otäckt och gastkramande. Helst inga kriminal romaner, och absolut inga Kepler! Det fixar jag bara inte just nu.

Fick många goda råd, och köpte med mig 5 nya böcker hem. Hittills har jag klämt två av dem och de var riktigt bra!

Lägger upp dem jag verkligen kan rekommendera i ett senare inlägg.

Nu är det lördag em. Middagen är överstökad, grabbarna ser på sport där nere, och jag har bäddat ner mig under en filt i sängen och tänker inte göra något annat än att läsa innan det är dax att laga mat igen.
Det kom massor av snö inatt, och nu regnar det så det är riktigt inne mys väder:)

4 kommentarer:

  1. Hej Maria, ja här i Deje har vi också snö.
    Under veckan har jag varit på Hagahuset för
    ögonen, så Har Lennart och Robert varit här
    och kapat ett äppelträd och kört till tippen
    och kvällen var dom också här och då var Amanda
    med ochså och tog resten och körde bort, GOTT.
    HA DET NU SKÖNT HÄLSNINGAR TILL ER ALLA från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Har du några bra lästips... är precis som du inne i en sån där härlig läsperiod ;-) // Stina

    SvaraRadera
  3. Va kul! Jag har börjat lyssna på ljudböcker och det är också jättebra! Kram från Bettan

    SvaraRadera
  4. Jag har plöjt ett par böcker på semestern, bland annat Kepler, Sandmannen. Otroligt spännande, men mycket otäck också... så jag förstår om man avstår honom. Kram!

    SvaraRadera