onsdag 3 april 2013

Onsdag...Nya gardiner och chokladbollar!

Nu har Leo åkt hem, och jag kan lova er att det blev alldeles tyst i huset...:(
Vet ni vilken energi en 7 åring har?
Eller hur många frågor man ställer på en enda dag?
Det är mycket som rör sig i hans lilla huvud nu. Många frågor om pensionärer, hur gammal en hund kan bli, och Jesus uppståndelse har diskuterats livligt. Allt är inte lätt att svara på, men jag försöker så gott jag kan:)
Men han är så go lilla plutten. Han skulle gärna fått stanna ett tag till, men imorgon ska jag jobba. Lära upp den nya som kommer efter mig, och se över vilka rutiner jag ska lämna över.

I slutet av April ser det ut som om jag börjar på ett nytt jobb på deltid. Mer om det senare när jag vet mer...

Idag har vi bakat chokladbollar efter Julias recept. De blev supergoda! Har ätit alldeles för många... På eftermiddagen tog vi med oss några och åkte hem till mamma på en fika ute i solen.

När Leo åkte hem nu ikväll gav jag mig på ett litet projekt som jag velat göra länge- nämligen sy en hissgardin till köksfönstret. Vi har ingen persienn där och solen gassar verkligen på eftermiddagarna.
Hittade en beskrivning på en blogg som jag följde... Lite pilligt att sy, men jag blev nöjd med resultatet.
Kanske inte värdens roligaste tyg, men jag är glad att jag hade lite ränder att sy efter.
Det var mycket mäta och sy rakt...
Nu slipper vi få solen i ögonen när vi äter iallafall:)

Dax att sova, imorgon och på fredag ringer klockan tidigt.

Victor får stanna hemma från cupeni helgen eftersom hostan inte ger sig. Tack Annika för tipset om hostmedicin! Det verkar som om många fler än oss är drabbade av långvarig hosta!

Gonatt!



7 kommentarer:

  1. Åh, chokladbollar!!! Mums :)

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg gardin!!!! Duktig du är Maria :) kräm Lotta

    SvaraRadera
  3. Dom chokladbollarna va supergoda.Leo är ett riktigt charmtroll och så go och Viktor också.Jättesnygg gardin så duktig du är.Solig hälsning mamma.Vi kan väl gå till Björken i helgen och grilla om ni vill.Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga gardiner Maria!

    SvaraRadera
  5. Snygga gardiner o praktiskt,verkar svårt att sy tycker jag.
    Du är ju så händig på det mesta och har ju blick för vad som är snyggt.
    Du skulle ju passa att jobba med inredning både praktiskt och teoretiskt!!
    Hoppas det är bättre mä Viktor så han kan njuta lite av sitt lov.
    kram på dig från Lena L

    SvaraRadera
  6. Gardinen blev ju jättefin, sådana ska jag också sy, nån gång...
    Törs jag säga att det hostas fortfarande? men nu fås det ingen mer sån hostmedicin.
    Spännande med nytt jobb på gång, det blir nog bra för dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja Maria vilken fin gardin. Hoppas nu att Victors hosta snart
    är bra. Kia var här i torsdags och hjälpte mig städa
    matrummet
    och vardagsrummet, hade ut mattorna och putsa fönstren och
    mycket mer, SKÖNT.
    Ha det nu så bra tänker på er.
    KRAMAR från
    Ulla och Sven




























    SvaraRadera