onsdag 24 april 2013

Onsdag kväll...

Peter och jag har precis kommit in lagom tills att det blev mörkt ute.
Vi fick låna en röjsåg av snälla Kenneth för att fälla lite sly på baksidan mot skogen.
Så Peter har röjt, och jag har krattat nu ikväll.
Tillsammans med grannarna har vi fått ihop en stor hög som vi ska elda upp på lördag kväll. Det hör till traditionerna här på Floragatan att det är så.
Förra året missade vi detta. Då satt vi i Göteborg och ville inget hellre än att få åka hem. Ett minne bland många andra som gnagt sig fast, hur mycket man kan längta hem...

För övrigt är jag kraxig än, mest på morgonen då jag mest väser. Rösten är obefintlig tills jag druckit varmt. För övrigt känner jag mig inte förkyld eller så.


Igår var det yogakurs igen, och den här gången landade jag lite mer i passet och orkade slappna av.
Idag har jag gjort passet hemma med hjlp av en cd och det gick bra.
Jag är bara orolig att Peter eller Victor ska tycka att jag spårat ur när jag sitter och rabblar mantran i 11 minuter x 3....
Redan nu efter bara tre genomförda pass så tycker jag att jag känner mig mer fokuserad. Mer här och nu. Tankar som förut varit jobbiga att stoppa har stillat sig lite.
Om jag ska likna det vid något så kan jag säga att jag tidvis känt det som om mina tankar varit en biltvätt, och jag bilen. Jag har haft svårt att värja mig för dem, att stoppa upp och känna ro i kropp och sinne. och det har inte bara varit tankar på sånt som varit jobbigt. Det kan vara lite vadsomhelst som ploppat upp.

Så om Liselotte har hjälpt mig reda ut känslor om jobb och relationer och yttre saker, så hjälper yogan förhoppningsvis till att städa upp inombords.
Det känns så iallafall.

Dax för en thekopp och sen blir det sängen.
Kram på er!

(Annika, tack för fina bilder, och krya på dig!
Ulla- Bra att ni fått ordning på tv och modem. Hälsa Sven från oss!)



1 kommentar:

  1. Inte mycket snö kvar där... vi ligger lite efter, går inte att kratta riktigt än. Kram!

    SvaraRadera