torsdag 26 september 2013

Veckan hittills...

Hejsan på er därute!

Vilket höstväder vi fått!
I morse hade vi -4 grader hemma och jag önskade att jag rotat fram både mössa och vantar på väg till jobbet. Men det är lika varje år. Kylan är jag ALDRIG beredd på!



Veckan hittills har inte bjudit på några speciella överraskningar. Peter har varit i Örebro / Stockholm till onsdag kväll så jag har tagit det lugnt hemma på kvällarna med Pixi. Tagit lagom långa promenader i grannskapet med tjockisen och myst i soffan med knähunden som gärna ligger under filten och tankar närhet. Victor tränar till sent på kvällarna, så honom brukar jag möta när jag är på väg i säng typ...
Igår bjöd jag hem mig själv till mamma på lite mat. Det tyckte jag att jag var värd:)

Denna veckan har jag fått en ny kollega på mitt jobb på J-Mek. De har anställt en ny säljare för sina Snowboard rails, så nu får jag lite mer sällskap på kontoret:) Vi har möblerat om lite och köpt nya skrivbord så att alla ska få plats, och det blev riktigt bra!
Så här ser min hörna ut nu...jag har ordnat så jag har alla nödvändiga papper & pärmar precis runt mig, även skrivaren:)





På Tentipi fyller min fina kollega Madelene år idag, och det går inte obemärkt förbi vill jag lova!
Hon började prata om sin födelsedag litegrann för någon månad sedan, och sen har det intensifierats dag för dag...Senaste veckan har det varit ett stående samtalsämne på varenda fikarast...
Och igår nådde vi kulmen här på Tentipi kontoret. Då berättade hon för alla våra återförsäljare och partners i Sverige och Europa som ringde in till vår kundtjänst att imorgon var det minsann födelsedag, och att det inte gjorde någon om de spred budkapet vidare...
Hon har givit oss kollegor  instruktioner på exakt vilka förväntningar hon har på oss inför födelsedagen, så igår eftermiddag innan jag gick hem från jobbet blåste jag ballonger så jag blev yr i bollen. Allt för att hennes skrivbord skulle vara pimpat och fint när hon kom på morgonen:)





Och Madde själv har gjort en jättegod smörgåstårta och bjudit oss på till morgonkaffet.


Det här känns lite som när något av barnen har födelsedag faktiskt,. Men vill att deras dag ska bli så bra som den bara kan bli!
Fina Madde som får mig att skratta från hjärtat! Klart att du ska bli firad av oss på jobbet:) Det är du värd!









1 kommentar:

  1. Åh det var en av de absolut bästa födelsedagar jag någonsin haft, tusen tack för allt ni gjorde för mig!!!! <3

    SvaraRadera