lördag 14 september 2013

Lördag em

Hej på er!

Just nu befinner jag mig i Karlstad hos min syster Malin.
Vi har besök från Luxemburg denna vecka av Paul och Anne och de har gjort en del roliga saker- med Peter, eftersom jag varit sjuk. Och just idag är de på hockey och ser Färjestad - Örebro. 

Vi började kvällen hos Malin och Magnus för lite avsmakning av wiskey och PS3 spel.




Våra gäster har aldrig sett en hockeymatch förut och jag hoppas att de får en bra känsla för denna sport ikväll när det är SHL premiär.
Eftersom jag är chaufför ikväll och vill ha lugn och ro nu när jag är sjuk så passar jag på att spendera några timmar hos Malin och Leo. Matchen ser vi på tv:n. Betydligt lugnare än att se matchen live!
Leo och jag myser i soffan. Han på sin i pad och jag på telefonen med ett öga på TVn.





Mysigt som bara den!
Nu råkade jag nämna för syrran att mirakeltrasor är väldigt bra att ta bort fläckar med, så nu går hon loss på vita soffan där det fanns några små märken...

Jag ska rycka trasan ur händerna på henne nu och så ska vi fixa lite tacos till vår myskväll:)


3 kommentarer:

  1. Hoppas Maria att du är mycket bättre nu och att
    ni och era vänner har det bra. Synd att FBK för-
    lora men Brynäs vann, ja, ja.
    Kramar till er alla
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  2. Hej,hittade din blogg då jag sökte vissa saker om Almers hus.Vi förlorade vår Simon för 5 år sedan pga en hjärntumör.Han var sjuk i 3 månader.....han blev 13 år.Jag känner igen mej i vad du skriver.Saknaden är enorm och det är så svårt att ta in vad som hänt.Vill du skriva av dej så ställer jag upp.Om ni var på Almers kanske du såg kortet vid datorn på övervåningen.Det är på vår Simon och hans gamla skola har ett "Simonlopp"vartannat år.Vi skänker pengar till svårt sjuka barn,ger glasscheckar och grejer till Almers och sjukhusen.Kram från Simons mamma Kia Hulin

    SvaraRadera
  3. Hej Kia!
    Jag blir lika snopen varenda gång någon jag inte känner hittar till min lilla blogg...Men jag blir också glad över att människor som du och jag kan mötas på detta sätt.

    Visst såg jag tavlan brevid datorn på övervåningen. Fint initiativ av er och skolan.
    Vi har gjort en liknande grej. Vi har startat en minnesfond där alla inkomna medel delas ut till barn i skolåldern i KOmmunen. De får skriva in och önska något och så försöker vi uppfylla det. I år som var första gången blev det bla 7 cyklar, instrument, resor presentkort på aktiviteter mm. På något sätt känns det väldigt skönt att få ge och göra andra barn glada. Det lindrar sorgen lite.
    Om du vill mejla mer får du gärna skicka din adress till floragatan8@hotmail.com

    //Maria

    SvaraRadera