fredag 20 september 2013

Lite gnäll...

Ni som inte vill läsa lite gnäll kan surfa vidare nu...

Den här veckan har inte varit bra. Jag brukar inte gnälla här på bloggen, men nu finns ingen tillgänglig som jag kan häva ur mig till, så då får ni ta det.

Det är alldeles för mycket som snurrar runt i skallen, och fast jag inte jobbar full tid numera så tycker jag inte att timmarna räcker till. Lägg därtill att jag sover apdåligt så har vi en riktigt dålig kombination. Om jag inte får sova så funkar jag helt enkelt inte...
Jobbet som vanligtvis känns roligt och uppmuntrande gör mig denna veckan lite grinig. Det är vissa småsaker som jag irriterar mig på.

Så- därför mina vänner ska det bli helt underbart att få ta helg nu. Och denna helg är det hockeycup för Victor, och jag ska börja kvällen med att städa ur en skola där 3 lag ska sova. Halleluja säger jag bara, vad jag inte är taggad för detta uppdrag. Men vi är flera stycken som ska hjälpa till att städa, så jag hoppas det går fort.
I morgon har jag ett cafeteria pass på några timmar. Sen ska jag unna mig att bara vara och göra vad jag vill. Vara ledig.

Så- nu har jag gnällt klart.

Hoppas alla som läser får en fin helg!

Kram från surtanten...


6 kommentarer:

  1. De e helt OK o "gnälla" ibland !! Trevlig helg :) Ewa

    SvaraRadera
  2. Håller med Ewa, det är helt ok med lite gnäll ibland :) Jag och min svägerska brukar sätta på oss skorna och så går vi ut och "gnällgår"... Häver ur oss allt som behöver ut och sen är vi nöjda när vi kommer hem! :)) Trevlig helg! Kram/Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  3. Tyckte vare sig du såg sur eller trött ut tidigare ikväll utan bara som den vanliga glada o pigga Maria :) Vi ses i hallen under helgen! Kram Ida

    SvaraRadera
  4. Ja, Maria sömn är A och O.
    Sven sover med en sådan mask en BI-pap, ja den låter, är den OK
    någon natt så mår man nycket bättre dagen efter men så är det ju skillnad när man kan göra vad man vill dagen efter.
    Ha nu en bra helg.
    KRAM TILL DIG OCH KRAMA PETER OCH VICTOR FRÅN OSS.
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Klart att du får gnälla....du har ju trots allt upplevt det värsta en förälder kan göra.Det kommer att vara en berg och dalbana hit och dit i omgångar.Tänk att vi ska ses på Bohusgården för oss som har mist ett barn i cancer....känns bra.Sköt om dej
    Kramar Kia

    SvaraRadera
  6. Och det var den snyggaste och piggaste surtanten jag sett iaf ;) "Härligt" att det finns fler surtanter än jag :D Kram Lotta

    SvaraRadera