måndag 16 september 2013

Bad & middag

Hej på er!

Nu ligger jag en dag efter i bloggen så nu ska jag berätta vad vi gjorde i går kväll.

Vi var bjudna hem till mamma och Kenneth på middag och bad i tunnan tillsammans ned våra gäster från Luxemburg, Paul och Anne. 
I mammas lillstuga på gården bor ännu en gäst, nämligen Jan från Belgien som jobbar tillfälligt på Tentipi. Så vi var flera olika nationaliteter igårkväll. Riktigt roligt och vi hade många diskussioner om ords betydelse och liknelser mellan alla våra språk. 
Jag stog över badandet eftersom jag fortfarande är förkyld, men de andra verkade ha det riktigt skönt i tunnan:)

Detta är exotiskt för våra gäster ska jag tala om. 



Det blir alltid immiga kort eftersom vattnet är så varmt. Spelar inte någon roll vilken kamera man har, resultatet blir desamma.

Ikväll har vi haft en lugn hemmakväll hos oss. Vi har käkat pizza och ätit glass och hjälpt Paul & Anne att planera hemresan som går via Göteborg  till Trelleborg och sen färja ner till Travemunde. De kommer att vara hemma i Luxemburg på fredag igen.
Jan kommer att åka tillbaks till Belgien på fredag efter tre veckor här i Sunne, och det kommer bli riktigt tomt efter allihop.


1 kommentar:

  1. ja vad kul det är att ha Jan här kommer bli tomt efter honom.Han gilla verkligen och bada och ikväll har vi målat massor i måleriet,det gilla han.Paul och Anne är så trevliga hoppas dom kommer hit snart igen.Kram mamma

    SvaraRadera