fredag 6 september 2013

Hej på er!

Hoppas ni har det bra, en fredagskväll som denna!
Själv sitter jag allena i soffan igen:(
Peter kom hem i gårkväll, trött som bara den och jag var inte speciellt pigg jag heller... Och idag var det upp tidigt till jobb igen, och nu är han och Victor i Munkfors på bortamatch. Så, detta har inte varit någon höjdarvecka för oss. Jag har varit väldigt ensam och Peter har jobbat långa dagar. Tur det är helg så vi kan umgås lite igen.
Som jag sagt förut är jag glad att jag har Pixi. Även om hon inte säger så mycket så är hon ett fint sällskap:)

Vi handlade förut idag och jag var på väg att fastna i smörgås träsket bara för att jag var ensam och inte behövde laga mat åt någon annan än mig själv... Men så skärpte jag till mig och letade fram ett gott fisk recept i mobilen på recept.nu som jag kan rekommendera! 

Såhär gjorde jag lax i papper...
Blanda smör, hackad vitlök, hackad persilja och rivet skal och saft av lime.
Ta en osthyvel och skiva lite fänkål tunnt och lägg i en "hög" mitt på ett bakplåtspapper. Lägg på laxbiten. Salta och peppra. Kleta på smörblandningen på toppen. Vik ihop pappret som en båt så ingen vätska kan rinna ut. 



Ställ i ugnen 150 grader i 20 min. 



Detta blev väldigt gott och jag hade nog kunnat äta upp en portion till om det hade funnits:)
Och jag inser nu att jag verkligen inte kammar hem några poäng som mat fotograf:) Men det var väldigt gott:)


Nu kommer grabbarna snart hem och jag har lovat smörgåsar och varm choklad. Bäst att hoppa ur soffan och sätta fart!



2 kommentarer:

  1. Gräsänka här också...men inte i helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får vara glad för det lilla:)

      Radera