torsdag 12 september 2013

Sjuk- och frisk!

Hej vänner!

Igår vaknade jag med en hals som kändes som ett rivjärn... Ont i kroppen och noll energi. Det fick bli en sällsynt sjukskrivning med soffläge hela dagen.
Tyvärr missade jag en resa som jag och peter väntat på länge. Vi skulle åka med Lions till Filipstad och göra ett studiebesök på OLW & Wasabröd och äta middag efteråt. Ett besök på OLW kanske inte låter så" väldigt", men vem som helst får inte komma in där. Nu är en medlem i Lions Sunne anställd dör, och han hade ordnat detta som vi sett fram mot så länge...
Men snäll som Peter är köpte han med halva fabriken så jag kunde provsmaka hemma:) 
Lite roliga sorter som man inte hittar på Ica hyllan. Min nya favorit är ett tunnt knäcke med smak av Havssalt och Rosmarin.




Idag känner jag mig mycket bättre och har jobbat hela dagen på Tentipi.
Halsen svider lite men det är på rätt väg iallafall eftersom den inte blir värre.

Ikväll har jag varit på information i Victors skola. Vi har fått info om Gymnasievalet, hur det går till rent praktiskt, viktiga datum inför valen , och så info om olika utbildningar. Känns som en djungel...
Victor har börjat prata om att han vill gå något med barn & ungdom, kanske med inriktning på ungdomsledare tex inom idrott och det tror jag skulle passa honom bra! Men än hinner han ändra sig för det är först nästa år som valen ska göras.

Så här såg förresten våran bil ut i morse. 

Vår snälla granne Olle hade varit ute med gräsklipparen, och råkat sprätta iväg en sten. Det var bara att köra till verkstan och beställa en ny ruta.





4 kommentarer:

  1. Du är väl helt enorm Maria!
    Om jag han med hälften av vad du fixar och trixar i köket och landet skulle jag vara supernöjd:-)
    Jag blir så inspirerad av alla era utflykter, god mat och bakning så nu måste jag nog gå och göra mig en macka.....!STOR kram på er alla, ni finns alltid i våra tankar. // Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrica. Jag klappar mig själv på axeln och suger i mig av dina positiva ord.
      Nu är ju den här bloggen ganska vinklad. Om jag gjort något roligt en dag så skriver jag om det. Att ag sen legat på soffan resten av dagen behöver ju ingen veta:)
      Ibland är jag en riktig soffpotatis:)

      Radera
  2. Jag har ätit dessa knäcke som du har provat..himmelskt goda! Finns på Ica Maxi i Karlstad..
    Vi har också en som ska börja på gymnasiet o tycker som du att det är en djungel...min dotter vet inte riktigt vad hon vill läsa...ha en trevlig helg! Kram JM

    SvaraRadera
  3. Det va verkligen kul och spännande att se Wasabröd.Och vilka Goa bröd och pasta vi köpte med oss hem,hoppas det blir fler gånger så du får se också.Ha en bra helg.kram mamma

    SvaraRadera