tisdag 3 september 2013

Hej på er...

Lessen att blogginläggen är få och "tunna" dessa dagar. Det är mycket på jobbet och orken tryter när jag väl är hemma.
Men idag har jag tagit mig i kragen och åkt och hälsat på mamma som var krasslig (redig förkylning).
Vi hade planerat att baka några kakor som jag kom ihåg sen jag var liten. Mamma mindes precis vilka det var när jag sa hur de såg ut & smakade.

Hennes blå receptbok är nästan antik och har funnits med så länge jag kan minnas...och i den kan man hitta mycket som man minns.
Och här är receptet på det vi bakade idag. Ruths höstsnibbar!

Jättegoda kakor, superenkla att göra i matberedaren...


... med lite äppelmos som fyllning.


Har redan tryckt i mig alldeles för många...Vi tyckte det var så kul att baka så vi gjorde 3 dubbla satser när vi ändå höll på. Det blev drygt 100 kakor.


Så om ni är sugna på fika så vet ni vart det finns kaffebröd ett tag framöver:)

För övrigt är det här en lite annorlunda vecka här hemma.
Peter är på jobbresa mån- torsd kväll och 
Victor hänger i ishallen & tränar till SENT på kvällarna. Det är bäcksvart ute och han är fortfarande inte hemma. Lite oroligt är det...Lite ensamt är det också så det är tur jag har knävärmaren som sällskap tills han är hemma.



3 kommentarer:

  1. Det va mysigt och ha dig hemma Maria,den blå boken gömmer många Goa recept BLa från din mormor och min mormor,nästa gång bakar vi dom goda gifflarna med fyllning.kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt ni verkar ha. A-K

    SvaraRadera
  3. Åh så gott det såg ut, kan du inte skriva ner receptet. RL

    SvaraRadera