måndag 9 september 2013

Med all sannolikhet dräktig!:)

Parningen för nästa en månad sedan verkar ha gått bra... Jag har ju haft mina misstankar men nu känner jag mig ganska säker på att Pixi faktiskt är dräktig!

Hur vet jag det då? 
Jo, så här ligger hon 99% av sin vakna tid. Helt utslagen.


Det gör hon inte annars kan jag lova.
Hon har ett otroligt närhets behov just nu, och ofta när hon ligger i knät så tittar hon upp med stora ögon och verkar undra " varför mår jag så här?"
Hon kräks och mår illa.
Äter ingenting av sitt foder. Bara petar ut det extra sin vi lagt i skålen för att hon inte ska svälta. Resten ligger kvar.


Tuttarna som annars är som knappnålar har svullnat till storleken av ett svällt riskorn.

Och så tycker jag att hon har en speciell lukt. Svårt att sätta fingret på vad det är, men det luktar lite fränt. Eller så är min näsa överkänslig?
Idag har jag varit till djuraffären och köpt nytt foder som jag snart ska börja med. 


Jag fortsätter med Royal Canin fast en anpassad variant för dräktiga tikar, som valparna (eller valpen )sen också kan äta. Just nu fyller jag ut hennes vanliga Royal foder med färsk foder så att hon ska få i sig lite mer. Geggigt och äckligt men hon äter iallafall och det är huvudsaken.

Så, om allt går som det ska är jag " mormor" i mitten av oktober. 
Känns väldigt spännande!


5 kommentarer:

  1. Så spännande med bebisar el ja valpar ;-) ta hand om er :-) kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Gud va mysigt !! Det är inte bara vi som blir lite speciella när vi väntar smått ;-)
    kram Titti

    SvaraRadera
  3. Spännande!! Hoppas illamåendet går över för Pixi och att allt går bra med "mamma, barn och mormor" :-) kram Ida

    SvaraRadera
  4. Åh, vad spännande! Kram till er alla, inklusive Pixi

    SvaraRadera