måndag 30 september 2013

Köks skissen....

Som sagt är detta en skiss, som vi ska få hjälp med att finslipa på fredag.
Tex sitter inte skåpet över kyl/frys exakt rätt...och på köksön/bardisken ska det på en bänkskiva med överhäng så det finns plats för benutrymme...
Och golv och väggar har absolut inte rätt färg.
Det tomma rummet brevid köket är vårt matrum, och där kommer vi även i fortsättnigen att ha ett matbord och en skänk.
Men, jag tänkte att det kan vara kul att se hur jag (eller vi) tänkt oss, nu när jag babblat om det här så länge:)

Ni som byggt kök förut får gärna lämna tips och synpunkter.
Vi kommer att riva ut det gamla köket själva, men själva uppförandet av det nya lämnar vi med varm hand över till en duktig hantverkare. För husfridens skull:)






3 kommentarer:

  1. Hej Maria! Nu var det länge sen jag var inne och besökte dig här, vad mycket som hänt! Valpar på gång, gud vad kul! Köksrenovering, äntligen! Eller? ;) Jag vill jättegärna följa ert jobb med det för här ska också bytas kök till våren har jag bestämt trots att mannen i huset protesterar lite...Hälsa Victor lycka till med hockeysäsongen, vad kul med J-18 debut förresten :) Ha det så bra och hälsa bästa grabbarna! Kram Åsa G

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Hoppas allt är bra med er! Jag ska hälsa Victor och de andra grabbarna från dig.
    Det här med köket ska bli riktigt kul. Jag har väntat LÄNGE, en 10 år sisådär....
    Kram på dig och hälsa dina grabbar!

    SvaraRadera
  3. Va kul med nytt kök! När jag bodde nere i Öjervik byggde vi ett helt nytt, och det var nog nåt av det roligaste i hela renoveringen :) Enda tipsen jag kan ge är nog det här med bänkytor. Runt spis t.ex, för kaffebryggare, micro, bakning etc..... men sånt ser det ut som ni fått med! Ska bli spännande att följa ert jobb :)) Kram/Anna-Karin L.

    SvaraRadera