onsdag 12 februari 2014

Småfix...



Hej på er och tack för tipsen om vad man behöver fylla upp skåp och lådor med!
En nässug ska absolut inhandlas, har hört talas om en sådan förut och tror det kan vara bra att ha hemma ifall förkylningen hälsar på...
Ett Babynest har faktiskt min lillasyster Evelina sytt åt både mig och syrran (fast jag inte har fått min ännu). Hon hade hittat en beskrivning på nätet och frågade om hon fick göra en varsin åt oss- och vi var inte sena att tacka JA! Om hon inte hade sytt en åt mig så hade jag definitivt köpt en HÄR Samma tillverkare som gjort Pixis fina hundbädd! Jag läser tillverkarens blogg, och hon är själv småbarnsmamma och använder sitt bebynest dagligen vilket jag tror att också vi kommer göra.
Magdroppar ska också inhandlas. Jag minns att när Julia var liten så var de ett måste eftersom hon hade lätt kolik första tiden.
Sen kom jag själv på att en febertermometer för örat kan vara bra för hela familjen. Klickade hem denna igår på tretti.se




Jag är ju lite kontrollfreak och tycker det känns skönt att ha så mycket som möjligt klart i förväg. Min plan var att köpa en hel del småfix när jag blir hemma från jobbet om et par veckor, men när jag gick in på Apoteket i ett annat ärende igår och hittade precis de produkter som jag blivit rekommenderad av syrran så slog jag till direkt...hon rekommenderade MAM nappar i minsta storleken samt deras anti kolik flaska, vilket jag hittade till riktigt sjyssta priser dessutom:) Stort plus för att det fanns i blått också:)



Amingskupor och lite annat som man behöver fick också åka med i kassen, så nu är det verkligen inte många saker kvar att fixa. Får väl sitta hemma och rulla tummarna när jag väl slutar jobba:)

Vidare så har vi fixat några små saker i köket senaste dagarna. Vi hittade ett bra lim som vi försöker få upp hyllorna med, så vi slipper borra. Undantaget är gardinstången som jag ju vet kommer sitta mer permanent så den borrade vi upp.

Små tavelhyllor att ställa kokböcker på...


Gardinstången på plats...


En redskapshängare...


Och så några hyllor som ligger på tork för att hängas upp senare.
 
Det är helt otroligt vad lite småsaker gör för helheten. Det som förut kändes lite kalt känns nu mycket mer ombonat och hemtrevligt:)
 
 





 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. En pump är inte så dumt att ha hemma heller, om man har otur och får stockning och sånt. Kolla Blocket och såna sidor för begagnade bebisgrejor, för det blir d y r t när det är mycket som ska handlas..

    SvaraRadera