måndag 24 februari 2014

Måndag...

Fortfarande inte friska men lite bättre är dagens status på mig och Victor.
Jag har varit till läkaren och tagit prover som var bra, och lungorna lät också bra.
Kändes skönt att få det kollat. Vila var bästa medicinen.
Victor har fått sig hostmedicin utskrivet.
Nu håller jag tummarna att detta snart släpper på oss båda! 
Tur att vi inte hade planerat något speciellt nu under sportlovet. Victor kommer nog vara nöjd med att åka på allmänhetens i ishallen bara han blir kry!

Jag är så less på att bara gå hemma och dra, inget blir gjort heller när man inte är pigg...så ikväll drog jag igång ugnen och bakade 2 sorters kakor.
Vi har fondmöte här imorgon och då tyckte jag att det vore kul med något hembakt. 
Det blev...



IRL. Inte så snygga men farligt goda....


Och så dessa...


IRL- lite brända men också goda.


Jag gjorde båda sorterna i matberedaren så det var snabbt överstökat och lättarbetat. 



När Peter kom hem från jobbet idag tog han tur runt huset för att plocka bort lite skräp som tinat fram efter renoveringen och slängde julgranarna som legat och skräpat ett tag. Jisses så fort snön smälter nu! Fortsätter det så här kommer vi ha full vår redan i mars!
I rabatten börjar lökarna redan kika upp, och det är rekordtidigt!
Förra året tex var det massor av snö i mitten av april!



Lurade med mig Victor ut på en liten promenad runt kvarteret med vovvarna. Det är också lite vårtecken:)









1 kommentar:

  1. Skönt att ni börjar må bättre! Vilket fint kök ni har fått! Det måste vara roligt o baka i det fina köket! Krya på dig så du blir pigg tills krabaten kommer! Kram JM

    SvaraRadera