måndag 10 februari 2014

Garderoben i 50-56 är komplett!

Här är lilla bebis garderob med kläder i storlek 50-56....



Jag har rotat fram en del efter Victor som fortfarande känns ok, och köpt några få plagg själv. Så var ju mamma i London över jul och shoppade loss på fina märkeskläder. 
Och igår fick jag med mig en stor påse från Malin som innehöll mycket fint efter Leo.
Så något mer i denna första storlek behövs verkligen inte!

Själv lämnade jag en påse med tjejkläder hos Malin... Det var nostalgi att kika igenom alla fina klänningar och rosa saker. Känns fint att lilla Olivia får bära dem.

För övrigt känns det som om boandet börjar bli klart. Fattas gör de där sista detaljerna som nappar, flaskor, amningskupor mm. Tänkte ta och pricka av den listan senare när jag slutar jobba.

Har nu några tips på bra att ha saker under den första tiden? Det var så längesen jag var bebismamma att minnet behöver fräschas upp...

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att babynest är en grymt bra grej! Vi hade inget till ettan, men nu till tvåan fick vi ett och jag önskar att vi haft ett från början! Perfekt emellan oss i sängen och för att få det mysigt i spjälsängen. Även superbra att somna i i soffan på kvällen, så är det bara att kånka med hela nestet med sovande bäbis i till sängen, då slipper de lägga sig i en kall säng etc =) Vi använde vårt oavbrutet i 4 månader!

    Man kan nästan trå att jag säljer såna, haha.

    Har smygläst din blogg ett tag utan att ge mig till känna. Superfint kök!
    Ni verkar vara en tight o go familj som hanterar den ofattbara förlusten på ett fint sätt, tillsammans!

    Hälsningar Malin, Arboga

    SvaraRadera
  2. Jag skulle rekommendera en nässug eller vad det nu kallas ;) eftersom barn upp till ett halvår (om jag inte minns fel) bara andas genom näsan. Skönt för de små att bli av med ev irriterande slem/snor :)
    Hälsningar Lhina!

    SvaraRadera
  3. Kan ju inte låta bli att hålla med att ett babynest verkar helmysigt och jag kan gissa att det finns några fyrbenta vänner som också kommer gilla detta neste.
    Sydde själv ett neste när vi skulle få valpen, men då kallas det hundbädd : )

    SvaraRadera
  4. Magdroppar, Semper har, ifall den lilla får ont i magen. Och viktigast att ha hemma: Lugn och ro! Låt folk komma på besök när NI är redo och vill, inte när de själva tycker att det är dags! Lycka till med allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugn och ro står högt upp på ösnskelistan när bebis kommer:) Jag minns hur enormt trött jsg var när Victor och Julia var nyfödda och ändå var det besök varje dag i början... Tur man är äldre och mer förståndig idag:)

      Radera
    2. Låter bra det! Själv var jag över 35 när jag fick barn, och stängde dörren hemma ett bra tag när vi kom hem från BB. Alla är olika men man ska tänka på sig själv i det här läget!

      Radera