torsdag 13 februari 2014

Lugnt och skönt

Victor är på träning, Peter på jobbresa så det är bara jag och vovvarna hemma. 



Lugnt och skönt!

Det betyder ingen sport på TVn. Hehe
Jag väljer själv och snart ska jsg stänga av tv och mobil och bara ha det knäpptyst tills jsg går och lägger mig.
Det är lustigt det här hur vi finner vår sinnesro...
Jag behöver ha det tyst, lugnt och stilla. Tända ljus, dämpad belysning. Möjligtvis att jag kan tillåta någon stilla musik. Där i stillheten jan jag känna att jag är 100% närvarande.
Peter däremot har gärna både radio och tv på. Han tänder gärna alla stora lampor. Det ska pratas högt och mycket. Där i all energi finner han sin ro. Victor är nog lite mittemellan. Han finner sin ro i sporten skulle jag nog vilja säga.

Ikväll har jag tänt ljus hos Julia. Vet inte varför men det har gjort exta ont i hjärtat ett tag nu. Så fort jag tänker på henne så kramas hjärtat om och tårarna kommer...
Kanske är det alla hormoner som spökar. Eller så är det att hon är så supersaknad precis hela tiden.
Det gör ont att veta att hon nu ska få det där syskonet hon tjatade så om i alla år men som vi nekade henne.
Det finns så mycket i livet jag hade velat dela med henne, vi var verkligen inte klara. Ledsamt, ledsamt, usch. Det gör så ont.

Nu har jag glömt vad jag egentligen skulle skriva om när jag började. Tankarna bara flög iväg. Säger nu gonatt istället.





5 kommentarer:

  1. Julia är supersaknad och det behöver inte alls var hormoner som spökar. Saknaden har sin egen väg och det kan vissa stunder vara svårare att befinna sig på den vägen. Det finns ingen sorg som är så svår, som att mista ett älskat barn.

    Varm kram!


    SvaraRadera
  2. Fina du och din fina familj. Så mysigt att följa din blogg. Varma kramar

    SvaraRadera
  3. stor kram till er <3 Lotta

    SvaraRadera
  4. Du är så fin Maria och du har ett så stort hjärta, du är grym på jobbet och en fantastisk vän!!! <3
    Hoppas du fått lite kraft i helgen så får vi skvallra imorgon igen :-*

    SvaraRadera