måndag 10 februari 2014

Klippkort på vårdcentralen...?

Trot eller ej men jag har fått frikort på vårdcentralen. Känner mig lite som tant Agda 90 år....:)

Och idag var det dax igen!

Jag har ju varit förkyld i flera veckor och i helgen började jag få ont i vänster  sida, vid revbenen. Googlade lite i morse och fick till svar lungsäcks inflammation...vilket gjorde att jag såg till att få en tid på VC direkt när jag slutade jobbet.
Proverna visade inget fel och lungorna lät fint, men det gör fortfarande ont när jsg andas djupt, och riktigt ont när jag hostar eller nyser. Flåsig är jag också men det får jag nog skylla på att bebis ligger så högt.
Jag litar inte 100 på läkarna, så jag ger det här några dagar till annars står jag nog på dörren igen ifall det inte går över.

I morgon är det dax för ett nytt besök hos barnmorskan för att mäta magen och lyssna på hjärtljud. 
Och på fredag är det inbokat ett sjunde besök hos sjukgymnasten för att få akupunktur för onda höfter.

Ja ni hör, jag har klippkort hos landstinget just nu...:)




1 kommentar:

  1. Hej Maria!
    Kan inte låta bli att kommentera detta inlägg med att du inte riktigt litar på läkarna på vårdcentralen. Självklart ska du ifrågasätta om de verkligen har rätt! Ja, både du och jag har väl tråkiga erfarenheter från läkare. Både på Sunne vårdcentral och i Torsby blev min mamma inte rätt bemött, vi fick ta henne till Karlstad innan rätt diagnos blev satt. Dessutom skickade vårdcentralen i Sunne en tid till dietist pga hennes magproblemen, men då var mamma redan begraven.
    Du ska inte gå och ha ont! Själv hade jag muskelinflammation i revbensmusklerna pga allt hostande, men det fick läka ut av sig själv. Tar sin lilla tid när immunförvaret ska räcka till mycket : )
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera