fredag 23 januari 2015

Vad jag stoppar i magen...

Ni tror säkert att jag inte gör så mycket annat än att äta nuförtiden eftersom en hel del inlägg handlar om just det, men lite annat pysslar jag faktiskt också med:)

Igår tex gick jag och Olle på en liten promenad, uppför backen och så en liten bit till och då hamnade vi visst hos Noi. Och vad gör man hos Noi? Just det- äter sjukt god mat! 
Igår bjöd hon på en Pad Thai med tigerräkor som inte gick av för hackor...! 



Lite mat, kaffe, svammel om allt möjligt och så hade vi dödat ett par timmar innan det var dax för Olle att sova middag och gå hem. Förstår ni hur lyxigt det är att bli bjuden på en sån förmiddag?

Hon är så oerhört snäll mot oss denna människa och jag är glad att jag har fått lära känna henne. Både för att hon lär mig laga god mat, men också för att hon är just så god. En sann buddhist:) Olle är typ kär i henne och fick han skulle han busa med henne hela tiden.

Jag har fotat av några av hennes köksredskap och lagt in en beställning till Peters bror Thomas som just nu är i Thailand... Får se om han har lust att shoppa köksredskap till mig...det vänstra är en sil som man har när man sänker ner nudlar i vatten som kokar och det högra är en slags rivjärn som gör snygga strimlor av rotfrukter.


Idag har jag jobbat och Peter har varit hemma med Olle. Hjärnan känns lite som seg kola den här veckan, jag ska försöka skapa en del dokument och det går bara trögt. Jag är inte van att sitta stilla vid ett skrivbord får jag skylla på bara för att ha någon undanflykt...:)
Jag ska försöka sätta mig i början av nästa vecka och se om produktiviteten kan spira lite  mer när jag jobbar hemifrån. Jag vill känna att jag kommer nånvart, få lite flow...

Ikväll när jag kom hem stog god mat på menyn. Pepparbiff med gratäng och en stor sallad. 


Inte bara jag som dokumenterar härhemma...


Peter har suktat efter räkmackor hela veckan så han körde egen meny han...



Sen blev det som vanligt På Spåret, bästa programmet på hela veckan! 

1 kommentar:

  1. Allt såg jättegott ut,Noi är duktig på thai mat och du också och Peter lagar god mat.Härligt att komma hem efter jobbet och sätta sig till dukat bord.Ha en härlig dag med familjen och Malin och Olivia.Här ligger Pixi vid kaminen i sin fina hundbädd och sover. Kram mamma

    SvaraRadera