onsdag 21 januari 2015

Full fart...


Å hej & hå vilken fart det är härhemma nu på dagarna! Det går snabbt framåt nu för lilla Olle och för tillfället vill han lite mer än han klarar av...
Han har börjat ställa sig upp mot olika saker och det är inte alltid balansen är med, vilket resulterar i en del små fall. Jag skulle gärna stå brevid honom precis hela tiden han är vaken, men det funkar ju inte i praktiken. Jag får ha ögon i nacken och åt sidorna och försöka parera bäst det går när jag lagar mat eller gör något annat som att gå på toa eller duschar.
Sen har han kommit på att dörrar är väldigt kul att sitta och öppna och stänga, gärna med lite schvung också, och ibland så kommer en fot eller hand i kläm litegrann under dörrbladet. Inga större incidenter än, men oj så ont det gör i hjärtat när han får ont! Man liksom önskar att man bara kan blåsa bort det onda med en gång!

Även om det är ett otroligt pass just nu så är det riktigt kul att se hur fort han utvecklas. Han kommer på nya saker varje dag och är en liten filur som gillar att upptäcka nya saker. Busig men med glimten i ögat:) (Precis som sin storebror)



Men hur mysigt det än är att vara hemma med lille Olle så tar det också på krafterna. Ni som varit mammalediga vet säkert vad jag pratar om...Ibland känner jag mig helt urlakad framåt kvällen, och känslan av att vara en disktrasa är inte så angenäm... Då tar jag glad att jag har ett träningskort på SPA! När jag har spenderat nån timma där så kommer krafterna alltid tillbaks och jag känner mig som en bättre mamma när jag kommer hem igen.

Jag har kommit igång ordentligt med träningen och kör på med 3-4 pass i veckan (när det passar) Oftast Body Pump eller Body Balance. Och sen jag började träna igen så har faktiskt alla gravidkilon försvunnit och kroppen känns som vanligt.Och jag kommer i alla gamla kläder igen vilket gör mig glad:) Det trodde jag INTE i somras! 

Och när jag nu gått ner alla kilon så unnar jag mig det där lilla extra igen. Häromdagen bakade jag lite bullar och semlebullar så nu finns det fika ifall någon kommer förbi på kaffe:)




2 kommentarer:

  1. Hy Maria , of course a child is much more work at the age of Olle then at his birth but it is a great fun to see how he is devellopping his personality every day. Happy that you feel good. Have a great day and hugs to you all .
    Monique

    SvaraRadera
  2. Thanks Monique! I hope you will have a nice weekend! Big hugs<3

    SvaraRadera