tisdag 13 januari 2015

Skola....

Då var den igång igen, skolan. Idag var jag på plats hela föreläsningen ( vanligtvis är jag bara där halva eftersom jag läser på halvtid) som handlade om organisation och ledarskap. Och som vanligt får vi sen våra uppgifter som ska lösas via datorn så imorgon är det pluggdax igen och till nästa tisdag ska uppgifterna  vara inlämnade.  Jag tycker det här är så kul! Och jag är så tacksam att jag får möjlighet att göra detta nu när jag är "ledig" från jobbet. Om jag skulle ha jobbat samtidigt kan jag ärligt säga att det hade jag aldrig orkat... Bra hjälp att passa Olle har jag också. Vanligtvis är det min snälla mamma sim ställer upp men  Idag var det Noi som kom traskandes tidigt tidigt och så skötte hon hela morgon ruljansen med Olle. Han hade inte ens vaknat när jag åkte iväg...men han blev tydligen riktigt glad när han vaknade och fick se henne här, och snäll hade han varit också:)

Lite bilder från senaste dagarna...

På söndagsfika hos mamma


Alltid kul att leka med nya leksaker som finns hos mamma. Alltid när jag och andra släktingar och bekanta rensat undan leksaker så har mamma sparat dem och det är jag tacksam för nu! Alla barnbarn till mamma och Kenneth har så kul med dem när de är på besök!


Söndagen rundade vi av i ishallen. Olle gillar ismaskinen allra bäst har jag upptäckt! Han sitter så stilla och följer den med stora ögon. 

Tyvärr blev det förlust för Sunne men Victor gjorde ändå en ba match tycker jag.

Igår hade vi lunchbesök av Madde ( från jobbet) och hennes lilla Bertil! Åh så fin han blivit, en riktigt tjusig herre. Pixi uppskattade hans sällskap!
Visst är de lika?!


Nu ska jag hoppa ner i sängen och läsa en bok som jag har totalfastnat i! Den och en till som jag precis läst ska jag tipsa er om imorgon:)


1 kommentar:

  1. Vad var det för böcker då? Läser mycket och behöver tips!

    SvaraRadera