torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt År

Gott Nytt År önskar jag er alla som läser!

Hoppas ni haft en bra avslutning på 2014 och en fin start på 2015!

Det blir lite dåligt med uppdateringar såhär när hela familjen är hemma och det är full rulle hela dagarna. Jag hinner inte riktigt få fram kameran, och att blogga utan bilder tycker jag inte är så kul, så då blir det ingenting istället...

I tisdags fick vi finbesök från Skåne. Fam Lundström kom på besök och det blev ett kärt återseende då vi inte setts sen i påskas. Tyvärr var Lena tvungen att jobba imorgon fredag, så det blev ett kort besök eftersom de åkte hem redan idag nyårsdagen. Men bättre att träffas lite än inget alls...:)

Vi fick till en bra och mysig kväll med god mat. Lena och jag hade hand om förrätten som bestod av lite småplock. Sushi, friterad majs och vårrullar som man doppade i olika såser.



Efter några timmar serverade killarna en smördegsinbakad oxfile med hasselbackspotatis och en god stark sås smaksatt med Harissa.






Och till efterrätt blev det hemmagjord glass . Som tur var så åt vi inte allt på en gång utan det blev utspritt bra över kvällen, annars hade vi nog sprängt våra magar:)
Gott var det iallafall och väldigt trevligt!
Kvällen avslutades med raketer och kortspel och vi kom i säng alldeles för sent vilket känns idag...
Olle sover middag nu så jag ska passa på att ta en tupplur i soffan jag också:)



2 kommentarer:

  1. God fortsättning önskar jag Dej och familjen . Alltid trevligt att träffa och umgås med gamla vänner . Själv var jag Nola Daln hos Fredrik och firade Nyår det var också trevligt med mycket god mat och ett flott fyrverkeri .Jag körde och kom i säng vid halv 4-tiden och det har jag blivit påmind om idag .Ha det så bra och kramar till Er . Gunilla

    SvaraRadera
  2. En stor kram till dig Gunilla! Kommer du inte förbi och hälsar på snart så kanske vi kommer förbi hos dig, det var alldeles för längesen vi sågs nu!
    Kram

    SvaraRadera