tisdag 6 januari 2015

Sporadiskt....

Åh vad livet blir orutinerat när det är skollov och Peter är ledig från jobbet. Vanligtvis så har jag och Olle världens flow på dagarna. Mat och sovtider oxh mycket annat sitter som de ska. Så blir det inte när alla är lediga! Jag sover alldeles för länge, och är uppe sent,  vi vet oftast inte vad vi ska laga för mat, med konsekvens att vi småhandlar varje dag. Varför ska det vara så att man står och kliar sig i huvet framför kylskåpet precis när man är hungrig? Och så hade jag för avsikt att fixa en del småsaker nu när alla varit lediga men det har bra inte blivit av. Tex påbörjat skrivandet i Olles  bebisbok om hans första år. Livet har varit för slappt helt enkelt...Men nu ska det bli ordning på torpet igen. Peter börjar jobba imorgon och victors skola drar igång på torsdag. Och snart börjar jag jobba på fredagar och skolan drar igång. Skönt ska det bli. Jag har lite svårt att flyta omkring i såna här långa ledigheter...om jag har mycket att göra så får jag det mesta gjort, den här slappstilen gör att det mesta blir ogjort. 

Vet ni vad, jag har hälsat på syrran- igen! Olle och jag åkte ner i häromdagen och sov kvar en natt. Mysigt som bara den och årets första semla klämde vi i oss också:) men nu ska jag lämna min systers familj i fred ett tag, haha:) 


Mer semlor åt folket säger Olivia och Olle!


Imorgon ska jag ta tag i en del saker som behöver göras. Bl.a. köpa lite nya blommor och fixa ny hundmat. Pixi har fått käka korv och potatisgratäng idag pga att hennes mat tog slut igår och idag var djuraffären stängd. Hon är givetvis supernöjd med detta, men jag undrar hur hennes lilla mage kommer att må inatt...hon förvarnade redan ikväll med att släppa div pruttar...
Nu är jag ute och svävar, så det är bäst jag avslutar ämnet och säger gonatt:)


3 kommentarer:

  1. Ja, ni har väl ockå fått mycket snö. Jag skotta så jag tog mig till brevlådan i morse. Kia ringderedan i går kväll och sa att Anders kommer efter jobbet i morgon, så nu är han här och håller på för fullt. Bra att ha en sån måg.Lennart
    0ch Amanda är i Branäs. Krram från Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att du har så bra hjälp Ulla. Du ska vara rädd om dig nu när det är så halkigt ute!
      Kram

      Radera
  2. Mormors godingar kul dom har så mysigt ihop.Att va hos Malins familj ät alltid så trevligt och kul,ska dit till veckan.Blev jätte sugen på semlor.mums.Kram mamma

    SvaraRadera