tisdag 27 januari 2015

Pannkaksätaren...

Idag blev det pannkakor till kvällsmat, och Olle fick provsmaka. Mums verkade han tycka! 


Jag delade i små små bitar och blandade i lite äppelmos och la upp på hans bricka som sitter fast på barnstolen så fick han plocka och äta precis som han ville medans jag pysslade med annat i köket. Jag försöker att inte vara med och peta och torka utan låter honom fixa själv och visst blir det hemskt kladdigt, men han fixar det galant! 1 1/2 pannkaka åkte ner imagen utan problem:)

Och tittar man lite längre nedanför Olle så har han en kompis som hoppas på utdelning:)



Hon står alltid nedanför hans stol när han äter så antagligen trillar det ner något gott emellanåt.

Och under tiden Olle åt sin middag passade jag på att plocka upp matkassarna. Jag skulle bara in och köpa ett par liter mjölk, men ja, ni vet säkert själva hur det brukar bli...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar