lördag 31 januari 2015

På önskelistan - lite vila!

Puh, vilken vecka det varit! Fullt ös! Olle sover numera bara middag 1-1 1/2 timma och resten av tiden är det minst sagt fullt tempo. Skolarbetet får jag försöka fixa när han sover, det finns inte en chans att sätta sig och rikta uppmärksamheten  mot något annat än honom. Laga mat och fixa med annat praktiskt går oftast bra, då har jag ögon i nacken, men att sitta med näsan i boken eller datorn är inte att tänka på.
Därför gick jag upp klockan 4.40 imorse när han druckit sin välling och gjorde veckans Jobb som var ett bokslut... Klurigt och svårt - men intressant! När siffrorna blir rätt och allt stämmer är det som att vinna något, jag blir så glad! Och det är så skönt när man skickat in uppgifterna och vet att det är överstökat för den hör gången.
Men den tidiga morgonen sätter sina spår. Det är lunchtid nu och jag håller på att gäspa ihjäl mig....
Jag hoppas få några timmars sömn annars kommer det här att bli en låååång dag!
Igår var jag på jobbet igen och då passade Peter och Olle på att göra eget äppelmos. Känns så mycket bättre att ge honom det man gjort själv istället för att köpa med massa konserveringsmedel i.
Visst ser han nöjd ut?:)


Tror det smakade gott också:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar