lördag 10 januari 2015

Långkok och skitväder!

Dagens väderlek inbjuder inte direkt till några uteaktiviteter... 


Sen imorse har vi fått ca 10 cm pudersnö! Det bara vräker ner just nu och mer ska det tydligen komma!

Då passar jag på att göra några långkok. Köttsoppa som jag aldrig gjort egen förut, och så vanlig hederlig köttgryta som är så himla gott. 


Och att använda så här mycket rotsaker i vintertid tycker jag känns bra!


Man ska ju äta efter säsong och det gör vi alltså här idag.

Förutom att laga mat så tar vi det ganska lugnt. Just nu håller Peter på att säkra upp huset med div spärrar...


Någon har börjat öppna lådor och det är inte kul när de sen går igen och fingrarna är emellan...
En grind i trappen ska också sättas upp. Just nu har vi bara en grind uppe i trappen men snart ska det börjas klättra uppåt och då är det bäst vi har en i varje ände...

Och om någon undrar vad Victor gör idag så kan jg berätta att han just nu är hemma men inte så länge till. Det är match i ishallen som han ska kolla på och sen ska han vara  domare senare i em.

Så, nu vet ni vad vi gör!
Men vad gör ni idag?

4 kommentarer:

  1. Här är det också långkok! Chili con carne-liknande gryta fast med högrev. Larsa har köpt en slow coocker. Premiär-kok så det ska bli spännande :))
    Nu blir det hockey på tv, Färjestad mot Leksand (tror jag....)
    Må så gott!/Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev gott med långkoket:) Jag har sett dessa slow cooker men aldrig provat själv. Ska bli spännande att höra din åsikt:)
    Kram o trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen onödigt snöoväder igår, Lennart och Amanda kom hit från Branäs,
    där hade de åkt idiket så det fick komma bärgare och dra upp dom, sen var det bara att fortsätta här hos mig, ja, ja. Krama goa Olle och naturligtvis Victor från mig. Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj, det var en dramatisk bilfärd från Branäs... Hoppas allt gick bra!
      Jg ska ge grabbarna en kram från dig och du får en tillbaks här:)

      Radera