lördag 26 oktober 2013

Vilken dag...:(

Först och främst vill jag återigen tacka för era kommentarer som fortsätter att skrivas, och kommer via mejl och andra medier.  Jag blir varm inombords över att ni gläds så med oss i detta! 

Nu till något betydligt tråkigare. Jag har gått med en förkylning i kroppen i 1 1/2 vecka och varit lite halvrisig. Lite snorig och hostig, men inte direkt sjuk. Men torsdag och fredag denna veckan så har det tagit emot att gå till jobbet och imorse när jag vaknade var jag helt däckad! Gick upp och käkade frukost och kröp sen ner tillbaks i sängen och sov till 2!
Resten av dagen har jag legat i soffan med noll energi och känt mig riktigt rutten och yr! Usch vad jag tycker det är tråkigt att vara sjuk!
Peter som i normala fall får dra ett stort lass härhemma nu när jag är gravidtrött, känslig för matos mm, har fått jobba extra hårt idag med att serva mig...och som ni ser tog även hans krafter slut.



Ikväll unnade vi oss hämtmat och jag tog sushi med extra mycket inlagd ingefära som jag vräkt i mig. Har fått för mig att just ingefära är bra för förkylning. Hoppas det hjälper:)



Victor tog friterade räkor med ris, och jag lovar, det var den största portionen han någonsin ätit i sitt liv! 


Direkt efteråt var han tvungen att gå på toa och lätta lite. Finns det inkomster finns det utgifter:)

Valp nr 1 som Victor döpt till Pelle har öppnat ögonen idag, och det gjorde han lägligt nog precis när han satt i Victors famn.
De andra valparna har nu fått namn av oss som vi tycker passar deras personligheter. Det är alltså Pelle, Doris, Bertil och Rosa.
Mer om det imorgon.
Nu ska jag försöka få en god natts sömn och bli FRISK!

Gonatt!

1 kommentar: