lördag 19 oktober 2013

Helg igen!

Här har vi haft riktigt trevligt besök sen i går kväll. Min fina lillasyster Evelina och hennes pojkvän som nu bor i Karlstad har varit här och hälsat på. Vi lovade varandra att vi skulle ses oftare nu när de bor så nära, och hittills har vi varit lite dåliga på det. Men när vi väl träffas så är det så mysigt. 
Igår hade vi en riktigt lugn slapparkväll med hemmagjord pizza och mysbyxor framför TVn blandat med lite " tjöt":)
Idag har vi kollat in Sunnes butiker och varit till Julia och tänt ljus.

På eftermiddagen åkte jag och mamma till Sunne kyrka för att se konsert med Uno Svenningsson och kören Sånger för Livet.  Riktigt fint och Uno var så bra! Jag gillar verkligen hans musik.





 All behållning från biljetterna går till läkarmissionen.

Och så har Leo kommit till oss idag också. Han åkte faktiskt buss till Sunne idag, alldeles själv. Och det var lite pirrigt i början av resan sa han... Modigt gjort tycker jag. Han är ju bara 8 år! 
Nu är han som ett plåster på Victor. Allt Victor gör är SÅ kul & bra!



Valparna äter och frodas, och man ser med blotta ögat att de växt sen i måndags. Jag har inte vägt något mer, kanske imorgon, men jag är inte orolig. De är ganska brutala när de äter på Pixi. Sliter och drar och suger sig fast ordentligt. 

Undrar om hon har tålamod med dem alla veckor de ska dia? 
Hon orkar slita sig ifrån dem mer och mer nu. Kommer ner till oss och vill gosa en liten stund då och då. En liten promenad har vi också tagit senaste dagarna, så nu behöver vi inte " tvinga" ut henne för att göra behoven längre.



Äta och sova ihop med syskonen i en hög. Det är livet på en pinne det:)

Nu har Evelina och Kuba åkt hem, och vi har återigen svidat om till mjukisdress och ska tillbringa kvällen djupt nersjunkna i soffan:)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar