fredag 4 oktober 2013

Fredag:)

Hej vänner!
Pixi och jag ligger i soffan och myser- alldeles ensamma. Peter är på herrklubbsmöte, dvs äter ärtsoppa och dricker punsch. Victor sover över hos Wille. Och ska jag vara ärlig är det faktiskt ganska mysigt att få ha en ego kväll. Ingen sport på TVn, bara BRA program som handlar om mat eller trädgård:)
Dessutom ligger jag med handen på Pixis mage och det går vilt till därinne. 


Känns ungefär som om ett fisk stim simmar omkring. Det känns såpass väl att jag känner rörelserna om hon ligger med magen ner mot mina ben. Tokmysigt!

För övrigt är jag MYCKET nöjd med dagen. Bl.a. Så har vi ritat klart köket och lagt handpenning och bestämt leveranstid. Jag är väldigt nöjd och det känns som om det här kommer att bli det perfekta köket för oss och det här huset.


Servicen vi fått på Elgiganten i Karlstad har varit väldigt bra. Det har varit en stor bidragande orsak att vi bestämde oss så snabbt nu när vi väl hittat vad vi ville ha. 
Nu gäller det att planera och boka in hantverkare på rätt datum. 
Vi börjar riva ut vårt gamla kök i mellandagarna och förhoppningsvis är det nya på plats i mitten av januari. 


Det är faktiskt lite så att jag får nypa mig i armen just nu. Det händer så många roliga saker på en gång och idag har jag gått med ett leende på läpparna mest hela dagen. Känns underbart att få känna dessa lyckokänslor efter allt som varit. Det jobbiga kommer alltid att finnas kvar, men det blir så mycket lättare att leva med sorgen om man tillåter sig själv att vara lycklig ibland också.
Men en sak i taget. 
Först ut bland allt det roliga är ju Pixi och hennes valpar.


1 kommentar:

  1. Stina i Karlstad07 oktober, 2013

    Underbart att läsa om dina lyckorusiga känslor, Maria! Kramar från Stina

    SvaraRadera