fredag 11 oktober 2013

Fredag..

Oj vad den här veckan rusat fram! Det är lugnt måndag och tisdag när jag jobbar halvdagar, men resten av veckan går i raketfart!
Den här veckan har det dessutom varit riktigt mycket att bita i på båda jobben, och då går tiden extra fort:)

Men nu är det fredag, och helgen är ganska oplanerad om man bortser från hockeyn. Imorgon är det borta match i Grums och på söndag hemma match mot något lag jag glömt namnet på.
Pixi får bestämma om jag ska med och se matcherna. Just nu håller jag på tempar henne för att se när temperaturen går ner. När den sen vänder upp igen efter ca ett dygn så är det dags för valpning.
Hon gillar inte att man tar tempen på henne, men enligt veterinären jag pratat med så är det alldeles nödvändigt. Jag har försökt förklara det för henne, men hon trilskas en del ändå. Det enda att göra är att muta med goda korvbitar...
Jag ska lägga upp en bild på henne senare ikväll så ska ni få se hur rund hon är nu. Jag trodde hon skulle spricka redan för någon vecka sedan, men magen gick visst att töja ut lite till:)

Med detta vill jag önska alla som läser en TREVLIG helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar