tisdag 22 oktober 2013

Glada nyheter:)



Ni kanske tycker att jag varit lite disträ på sistone...

Klagat på att jag varit väldigt trött,  haft sömnproblem, och så har det har varit mycket mysbrallor och mysa i soffan och göra ingenting alls.....
Och det har sin förklaring, och det här har jag väntat på att få berätta ett bra tag nu...:)

I min mage ligger ett litet nämligen ett litet pyre och växer! Det går nästan inte att dölja längre då jag redan har en rejäl kula på magen!
Mina jobbarkompisar fick reda på nyheten för någon vecka sedan och då fick jag höra från flera att "Vi hade redan räknat ut det"...
Och igår blev det officiellt på yogagruppen då tillochmed mina bylsigaste tröjor buktade ut...



Vi är väldigt glada och det här var väldigt planerat. Jag kände ganska snart efter att Julia försvann att det här var väldigt viktigt för mig (och oss). Inte för att ersätta, utan för att få älska på nytt.

Och så måste jag få bli lite djup och berätta om något jobbigt också för att ni ytterligare ska förstå varför det här känns lite extra...Och varför vi väntat extra länge med att berätta.
Vi var nämligen väldigt glada förra hösten också, men första ultraljudet slutade i katastrof då det visade sig att det inte var något liv i magen. Ett jättetungt besked att få då, så nära inpå det som hänt med Julia.
Men -vi fick rådet att inte ge upp trots att det var jobbigt, så vi försökte och försökte utan resultat. Ända tills i somras när jag var så stressad över allt jobb innan semestern så vi beslöt oss för att lägga allt det här på hyllan tills senare i höst. Och om det inte hände något då, så skulle vi acceptera det och ta det som att det inte var meningen att vi skulle vara fler i den här familjen.

Och då när jag var som tröttast och superstressad och minst medveten och minst beredd  så hände det! Utan att jag fattade något förrän nästan två månader senare!
Illamåendet tog jag som stress, och tröttheten skyllde jag på att jag äntligen slappnade av på semestern:)

Och nu har vi varit på två ultraljud och några extra veckor har passerat och då vågar vi alltså berätta här på bloggen.  Det är lite pirrigt eftersom jag ser att ni är många som läser. Jag tror inte ens att jag känner er allihop...
Nästa ultraljud är i mitten av nov och då får vi också ett mer exakt datum. Men enligt almenackan så ska det bli den 10 April och jag är snart i v.17.
Och enligt ultraljuden ska det bli den 16 April och jag är i v 16.

Så kära vänner, jag hoppas att ni är glada för vår skull, och jag vill be att ni håller tummarna för att det här ska gå bra.
Jag har ju som sagt förut lite svårt att lita på att livet alltid är gott mot oss, och jag vågar inte ta ut segern i förskott, men vi hoppas och vill så gärna att det här ska gå bra!

En bild på lilla pyret för 2 ½ vecka sedan...

 
(En rolig parantes här är att både jag och Pixi tillbringat X- antal timmar i soffan och mått piss båda två. När hon tittat på mig med en blick som säger mer än tusen ord, har jag svarat att jag vet hur det känns lilla vovve...)

35 kommentarer:

  1. Detta är helt fantastisk och så glädjande för er familj.Ni är så underbara föräldrar båda två och nya babyn kommer få massor med kärlek av er.Grattis av hela mitt hjärta.Tänk jag får 2 barnbarn nästa år härligt.LOVE YOU

    SvaraRadera
  2. ÅÅ va kul !! :) Grattis :) Klart det går bra !! Ewa !

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt och självklart går det vägen! Fick Pixi sina valpar så får väl ni en liten knodd vad det nu månde bliva :) Ta väl vara på dig!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Va kul!!! Ett stort grattis till er från familjen Lawner!!!

    SvaraRadera
  5. åhh va glad jag blir :-) grattis grattis grattis <3 här kommer det ett gäng kramar oxå :-)/Jennie

    SvaraRadera
  6. Jättegrattis en gång till !!!! Blev så glad när du berättade <3 Massa kramar från Grums!!!
    Titti

    SvaraRadera
  7. Det var så ja !!!! Ville ju inte fråga då det kan vara känsligt det här med vikt...speciellt för oss tjejer ;-) STORT GRATTIS till er <3 Kramisar fr Ida

    SvaraRadera
  8. Grattis!! Så fantastiskt! Kram isa

    SvaraRadera
  9. Åh, vad roligt att höra! Stort grattis till er!!

    SvaraRadera
  10. Stor grattiskram till er! <3 Lena W

    SvaraRadera
  11. I'm so happy for you and you really look GREAT. Take care and big hugs to you all. Monique

    SvaraRadera
  12. Grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt! Grattis till fina magen!
    //Mathias & Anna

    SvaraRadera
  14. Ja det är verkligen underbara nyheter man blir lycklig i hela kroppen:-)
    Håller med Bitte att ni är ju så fantastiska föräldrar.Grattis o kramar/Lena L

    SvaraRadera
  15. Åh va glad jag blev! Nu får vi följa din magresa!! Grattis!!! Kram JM

    SvaraRadera
  16. Ååhh grattis! Det kommer säkert att gå bra. Underbart ljuvligt med ett litet knyte att få sniffa i nacken. Sånt som man kan känna sug efter fastän det är "för sent" att få uppleva nu. Sköt om dig och njut av den här tiden.

    SvaraRadera
  17. Åh, vilka underbara nyheter! Jag glädjs verkligen med er hela familjen. Kramar och lyckönskningar. Stina i Kd

    SvaraRadera
  18. Fyra valpar, en liten bebis och 1.000 bin i kupan. Det blir full fart på Floragatan 2014 med andra ord :) /Markus

    SvaraRadera
  19. Åh vad glad jag blir för er skull! Jag önskar er all lycka som går att uppbåda ❤️ Hälsa till Peter och Viktor också!!! Ta hand om er! Kram Jennie Ek

    SvaraRadera
  20. Men ååååh vilken underbar nyhet <3 Är SÅ glad för er skull!!! Många kramar Lotta.

    SvaraRadera
  21. Grattis baby kommer få två bra föräldrar

    SvaraRadera
  22. Emma larsson

    SvaraRadera
  23. Vad härligt, ett stort grattis.
    Kraamar från oss.
    Ingmarie

    SvaraRadera
  24. Men åååh, Grattis, Grattis, Grattis!! :)) Lyckönskningar till er alla. Kramar/Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  25. Underbart att läsa!! Stort grattis till er

    SvaraRadera
  26. Ett stort grattis till hela familjen!! Så härligt!
    /Lotta Gerdin

    SvaraRadera
  27. Alltså jag fick höra den glada nyheten från min mamma av alla! Lustigt, för jag tänkte på dig för några veckor sedan och tänkte att ni nog skulle få en bebis i era liv. Jag är otroligt glad att jag hade rätt!! Stora grattis kramar till hela familjen!!!

    SvaraRadera
  28. Grattis till er!! Så roligt för er o jag är säker på att detta kommer gå galant :) Har anat detta nån vecka då jag har sneglat på din mage i ishallen ;) stor kram / Linda P.

    SvaraRadera
  29. Grattis till er !! Det är ju helt fantastiskt att ni får ett litet knyte i vår. Hoppas att du/ni mår bra. Lycka till med allt framöver och NJUUUT. Kram Helen Fransson

    SvaraRadera
  30. Jag känner inte dig men har läst din blogg ett tag och blivit djup tagen av det ni har gått igenom. Jag blev så otroligt glad för er skull när jag läste detta! Tusen grattis till er! Håller tummarna för att det ska gå bra och det kommer det säkerligen göra! Grattis igen!! :)

    SvaraRadera
  31. Å vad roligt för er, grattis o lycka till :) / Anki Larsson

    SvaraRadera
  32. Stort grattis! Va kul :) Att få en "sladdis" är helt underbart! / familjen Haglund

    SvaraRadera
  33. Emma Ljunggren28 oktober, 2013

    Grattis Maria! Så roligt :-)
    All lycka till er<3
    Kram Emma L

    SvaraRadera
  34. Önskar er all lycka. Detta e ni värda. Kram å njut

    SvaraRadera