onsdag 20 augusti 2014

Ursäkta frånvaron....

Tiden vill inte riktigt räcka till just nu, och dessutom har jag lust att slänga mobilen i sjön för jag tycker den plingar alldeles för mycket...! 
Alltid är det något missat samtal eller ett sms/ mail som ska besvaras. Oftast just när man har en pyttestund för sig själv...
Jag är väl kanske lite ur balans för tillfället pga sömnbrist och lite annat, men kan ni också känna en viss utmattning/ stress för det här med sociala medier och att alltid vara tillgänglig ? Ibland känner jag för att bara stänga av allt i en vecka, telefon, tv, dator, ringklockan på dörren mm och bara vara.


Iallafall så är Victor bättre från sin förkylning nu, och han är igång med både skola och träning. Och Olle verkar ha klarat sig från att bli smittad:) 

I måndags hade jag och Olle date med min jobbarkompis Madde, och att få sitta och babbla bort en timma med henne och dessutom bli bjuden på lunchen var precis vad jag behövde! 
Tror Olle charmade ner henne ganska rejält:)


 Jag har också lyckats rensa en hel del garderober och fått ordning på saker och ting som jag legat lite efter med sen Olle gjorde entré. Bl.a. så har jag flyttat ner alla Julias saker till en egen hylla i källaren. Alla lådor har stått på Olles rum sen förra sommaren. Jag säger Olles rum nu eftersom det är han som bor där nu...Och när jag ändå flyttade kartongerna så var jag bara tvungen att rota runt lite i dem och det satte igång en hel ocean av känslor. Tror det är därför som jag är ur form än, fast det var flera dar sen...

Och sist men inte minst så har jag hängt med Noi en hel del. Idag har hon varit här och hjälpt mig laga kyckling med ingefära, och dessutom har hon lämnat en stor burk med smarrig svampsoppa på Carl Johan svamp, kyckling, citrongräs, kokosmjölk mm. 
Allt det här goda ska vi mumsa på ikväll för då kommer Monique på besök:)




3 kommentarer:

  1. Vill bara säga att er fina Julia får sörjas, det är helt okej och fullkomligt normalt.
    Hon är saknad av många!

    Du får stänga av mobilen! Själv har jag en tendens att glömma den lite överallt, speciellt när det är "för mycket". Åkte från den i stugan = utan mobil i 4 dagar, rätt skönt faktiskt. Och där har vi ingen tv eller dator :) inte heller något rinnande vatten utom då det regnar :) inga bilar den är på en ö :) abstinensen går över när det blir +10 grader och kyligare, då vill jag hem till stan. Vår närmsta stuggranne sa till mig att "här går vi i vår egen bubbla och det är bara ni som hör oss på flera veckor det är väl därför vi trivs så bra ihop", det är då man känner livskvalitet som heter duga.

    Superduperkram!

    SvaraRadera
  2. Det är klart det är tufft att titta i hennes kartonger och översköljas av minnen, kärlek och saknad. <3
    Det var superkul att träffa er, repris på det snart igen :-)

    SvaraRadera
  3. Jaa, stäng av vetja, om det så bara är för en dag. Jag har mer och mer börjat lämna mobilen hemma om jag ska nånstans. Facebook har jag lagt ner, ganska skönt faktiskt...
    Tycker det är gött att slippa vara tillgänglig jämnt :))
    Kram på dig och familjen! /Anna-Karin L.

    SvaraRadera