måndag 11 augusti 2014

Träning!

För ett par veckor sen köpte jag träningskort på SPA. Nu ska tanten komma i form igen sörrni:) Ett år sen jag var i tränigsskorna sist...

Förra måndagen hade jag ett Body Balance pass inbokat, men eftersom århundradets storm och åskoväder drog över Sunne så att hela stan blev strömlös så blev det av den anledningen ingen träning den dagen...

Idag gjorde jag ett nytt försök och var verkligen jättetaggad- då dök inte instruktören upp!!! I 20 min satt vi och väntade helt i onödan. Surt!
Men eftersom jag var så sugen att komma igång så tog jag istället ett pass i gymmet och körde igenom ben, rygg, armar och mage. Och efteråt simmade jag i 20 min. Riktigt stolt över mig själv att jag fixade det, och så himla skönt det känns i kroppen nu efteråt! Som belöning stannade jag en stund extra och bastade och satt i jacuzzin.

Planen är att komma iväg på pass minst 2 gånger i veckan. Gärna ett styrkepass, och ett balans/yoga pass. Jag vet hur bra jag mår i själen när jag väl kommit igång med träningen så det här måste jag prioritera för min egen skull. Jag tror jag både blir en bättre mamma och fru då:)
Och så kanske vågen kan börja röra sig i rätt riktning också om jag har tur...det är verkligen inte det viktigaste,  men det skulle vara kul att börja komma i sina gamla byxor igen. Jag ligger just nu på 10 kg + och det mesta sitter på mage/lår/ rumpa, och inte ett par av mina gamla byxor passar.




2 kommentarer:

  1. Skönt att träna! Jag har haft 2 v uppehåll från BP, men nästa vecka drar jag igång igen. Blir mycket igångdragande, för jag börjar jobbet också... Skulle inte göra ont att ha några veckor till ledigt.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har lite mer semester undanstoppad så dy kan ta ledigt lite längre fram i höst...

    SvaraRadera